בעוד כמה שבועות עונת התיירות תגיע לשיאה, וישראלים רבים ינצלו את ימי הקיץ לטיסה לחו"ל. רגע לפני, פרויקט מיוחד של חדשות 12 בודק את ארבע חברות התעופה הפופולריות ביותר בקרב ישראלים – "אל על", "טורקיש איירליינס", "וויז" ו"ריינאייר". ממקום לרגליים ועד דיוק בהמראה – יצאנו לבדוק בשבילכם.

מנתב"ג לאיסטנבול: טורקיש איירליינס

"טורקיש איירליינס", חברת התעופה הלאומית של טורקיה, היא גם בין החברות הגדולות בעולם. בשנת 2022 היא הטיסה 1,277,000 נוסעים מישראל. לאחרונה גם חברות התעופה הישראליות שבו להתחרות על הקו לאיסטנבול, מה שחייב את טורקיש לשלוח מטוסים איכותיים ואטרקטיביים יותר לקהל הישראלי.

 

בדרך לחופשה
הכי הרבה מקום לרגליים? דווקא ב"ריינאייר"

טיסת המבחן התקיימה באיירבוס ה-321 המשודרג של החברה. כל נוסע נהנה ממסך אישי, ולמרות שהטיסה נמשכה פחות משעתיים, הוגשה ארוחה מלאה. מבחינת הנתונים הטכניים, המושב נשען לאחור עד 15 סנטימטרים והמרחק בין משענות הראש הוא 78 סנטימטרים. מבחינת מקום לרגליים, אחד הנתונים החשובים ביותר המשפיעים על חוויית הטיסה, מספקת טורקיש 68 סנטימטרים מתחילת המושב ועד לתחילתו של המושב הבא. באשר לנוחות הישיבה, רוחב המושב עומד על 50 סנטימטרים.

מאיסטנבול לבודפשט: וויז

חברת הלואו קוסט "וויז" מטיסה יותר מ-1,400,000 ישראלים כל שנה, בעיקר בשל מחירי הטיסות הזולים שהיא מציעה ללקוחותיה. טיסת המבחן איחרה – אחת הבעיות הידועות של חברות הלואו קוסט בכל העולם, בדרך כלל בגלל התנאים הירודים להן הן זוכות מנמלי התעופה.

מבחינת חווית הטיסה, המושב כמעט עירום לחלוטין מגאדג'טים או משדרוגים. הטיסה לא כוללת מסך, ארוחה או יכולת להשעין את הכיסא לאחור – ואפילו צמד בקבוקי מים עלה כ-20 שקלים. המרחק בין משענת ראש של כיסא אחד לזה שלפניו עמד על 72 סנטימטרים, מרחב הרגליים 66 סנטימטרים ורוחב המושב 52 סנטימטרים.

מטוס טורקיש איירליינס (צילום: Bernd von Jutrczenka/picture alliance via Getty Images)
"טורקיש" סיפקה את הארוחה המספקת ביותר|צילום: Bernd von Jutrczenka/picture alliance via Getty Images

מבודפשט לרומא: ריינאייר

"ריינאייר", חברת הלואו קוסט האירית שהישראלים אוהבים, החליטה לאחרונה להזמין כ-300 מטוסים חדשים של חברת בואינג מדגם 737. אבל עד שזה יקרה, יותר מ-1,300,000 ישראלים שטסו עם החברה ימשיכו להתמודד עם מטוסים צפופים מאוד.

התנאים שמספקת החברה במטוסיה מינמליים. המושב שמלפנים לא כולל מסך או אפילו כיס בגב המושב, ואין גם אוכל או אפשרות להשעין את הכיסא לאחור. המרחק בין משענת ראש אל משענת ראש עומד על 76 סנטימטרים ורוחב המושב הוא 48 סנטימטרים בלבד. עם זאת, מרחב הרגליים עמד על 70 סנטימטרים – המרחב הגדול ביותר שנמדד בטיסות המבחן.

רומא לנתב"ג: אל על

"אל על" הטיסה בשנת 2022 יותר מ-4 מיליון ישראלים, כמעט פי 4 משאר החברות שבדקנו. לחברה יש צי מטוסים נרחב, אך מרבית הטיסות לאירופה מתרחשות במטוסי 737, מטוסים שלאורך השנים הפכו צפופים יותר עם תוספת של עוד ועוד כיסאות.

בדרך לחופשה
רוצים להישען אחורה? לא בלואו קוסט

לאחר שטיסות המבחן ב"ריינאייר" וב"וויז" לא כללו ארוחה, ב"אל על" הגישו סנדוויץ מוצרלה ליושבי המטוס. ובנוע לנוחות – החברה הישראלית לא מתבלטת. המרחק בין משענות הראש הוא 75 סנטימטרים, עם כי המושב נשען לאחור 15 סנטימטרים. מרחב הרגליים עומד על 68 סנטימטרים ורוחב המושב הוא 49 סנטימטרים.

לאחר 4 טיסות מבחן בחברות שיטיסו הכי הרבה ישראלים בקיץ הקרוב, נראה שכמעט בכל הפרמטרים "טורקיש" מובילה על יתר החברות. בסך הביצועים שנמדדו "אל על" תפסה את המקום השני, "ריינאייר" את המקום השלישי ו"וויז" במקום האחרון.