שופרסל סיימה הבוקר (ראשון) עסקת ענק להבאת רשת חנויות המזון SPAR לישראל, במה שצפוי להפוך למאבק "ראש בראש" נגד קארפור, שאותה הביאה לארץ רשת יינות ביתן. מדובר בשתי רשתות מזון אירופאיות גדולות, שלכל אחת מהן מותג פרטי חזק וזול, שיכול להתחרות במחירים הישראליים. לרשת שפאר יותר מ-13 אלף סניפים ב-48 מדינות שונות, כשמקור שם המותג הוא sparen, "לחסוך" בהולנדית.
רשת מזון חדשה בישראל: כל מה שצריך לדעת על קרפור
שופרסל תיכנס לשותפות יחד עם איש העסקים עמית זאב, לשעבר מנכ"ל יינות ביתן. במסגרת המהלך תשקיע שופרסל 28 מיליון שקלים בחברה משותפת עם זאב, שתקבל זיכיון להפעיל חנויות תחת המותר SPAR ולשווק בישראל את מוצריה בבלעדיות. במקביל, שופרסל תוכל לקנות מהחברה המשותפת את מוצרי SPAR ולמכור אותם בסניפים הקיימים שלה.
ההסכם כפוף עדיין, בין היתר, לאישור רשות התחרות. האפשרות של עסקה כזו להוריד מחירים בישראל היא משמעותית. רשתות גדולות כמו קארפור ושפאר מחזיקות מותג פרטי שנמכר באלפי סניפים, ולכן יכולות להתעקש מול היצרנים על מחירים זולים במיוחד, כאלה שהשוק הקטן בישראל לא יכול לייצר. כשקארפור החלה להביא לכאן את המוצרים האלה, לדוגמה תיונים ודבש, נתונים הראו שהמחירים גם ברשתות מתחרות ירדו בהתאם.
אורי וטרמן מנכ"ל קבוצת שופרסל מסר: "ההסכם שחתמנו מהווה נדבך נוסף בפעילותה של שופרסל להוזלת יוקר המחייה בישראל, על ידי הכנסת מגוון רחב של מוצרים בסטנדרטים בינלאומיים ובמחירים הוגנים, בכדי להגביר את התחרות בשוק המזון ומוצרי הצריכה".
שר הכלכלה ברקת בירך על המהלך: "משרד הכלכלה והתעשייה בראשותי שם כיעד אסטרטגי להכניס רשתות ענק זרות לישראל - מהלך שיגביר את התחרות ויוזיל את סל הקניות לאזרחי ישראל. נסייע ונתמוך ביזמים וגופים בינלאומיים שיגיעו לישראל ויגבירו תחרות. SPAR מצטרפת לקרפור שכבר החלה פעילותה בישראל - שתי רשתות בינ"ל ענקיות שביכולתן לשנות את תמונת המצב בשוק הקמעונאי הריכוזי. בקרוב ייכנסו רשתות נוספות שיפתחו את השוק, יגבירו את התחרות ויורידו את המחירים".