רשת המזון המהיר הרוסית, שבעבר הייתה מקדונלד'ס, החליפה את הלוגו ואת המיתוג לקראת הפתיחה המחודשת היום (ראשון). הרשת, שנרכשה על ידי חברת סיסטמה PBO, תחל בהפעלתן של 15 מסעדות ברחבי המדינה תחת השם "טעים, נקודה", בהן גם הסניף בכיכר פושקין - מסעדת מקדונלד'ס הראשונה שנפתחה ברוסיה אחרי נפילת ברית המועצות לשעבר.

הלוגו החדש של הרשת מורכב מעיגול ושני קווים כתומים על רקע ירוק, והם אמורים לסמל את מנת ההמבורגר והצ'יפס של הרשת. עם זאת מגיבים ברשתות החברתיות ציינו שהסמל מזכיר את ה-M הקלאסית של מקדונלד'ס. "הרקע הירוק מסמל את איכות המוצרים ואת השירות הטוב שהלקוחות שלנו מורגלים אליו", מסר דובר חברת סיסטמה PBO.

הלוגו של המחליפה של מקדונלד'ס ברוסיה (צילום: רויטרס)
הלוגו של של הגרסה החדשה של מקדונלד'ס ברוסיה|צילום: רויטרס

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, עוד 50 מסעדות ייפתחו מחר, כ-200 ייפתחו עד סוף החודש, ולאחר מכן ייפתחו בין 50 ל-100 מסעדות בשבוע - כך לפי אולג פארוב מנכ"ל הרשת, שנאם בפתיחת המסעדה הבוקר בכיכר פושקין.

מקדונלד'ס עצרה את הפעילות ב-850 סניפיה ברוסיה כבר באמצע מרץ, ובמאי הודיעה על סגירה של הפעילות במדינה באופן סופי. ימים ספורים לאחר מכן נמצא רוכש, שיהיה המפעיל החדש של סניפי המזון המהיר. העזיבה של מקדונלד'ס סימלה את ההתנתקות של רוסיה מהמערב, 32 שנים אחרי שפתיחת הסניף הראשון במדינה סימנה את החזרה לחיק המערב.

פייק מקדונלדס ברוסיה
החיקוי הלאומני של מקדונלד'ס ברוסיה

במקביל, בעיר סיקטיוקאר שבצפון-מרכז רוסיה, החליטו לפתוח מסעדת מזון מהיר חדשה שתנסה לחקות את מקדונלד'ס, אך בטעם לאומני. המסעדה החדשה מעוצבת ברוח הלאומנית הרוסית במלחמה, ונושאת את השם "Z-Burger", וזאת בדומה לכוחות הרוסיים שנלחמים באוקראינה ומסומנים באות Z.

ולא רק שמה של המסעדה נושא את רוח הלחימה, גם ההמבורגרים שמיוצרים בה מתכתבים עם המלחמה באוקראינה. כך למשל ניתן למצוא ברשת המבורגרים בשמות קרמלין, רוסבורגר ו-V-בורגר. המבורגרים נוספים אף נושאים שמות של תחמושת רוסית, בין היתר המבורגר גראד, קטיושה ו-T-34.

זו לא הפעם הראשונה שבה בעיר סיקטיוקאר מנסים לפצות על היעדר המותגים המערביים שהחליטו להפסיק את הפעילות שלהם ברוסיה: לפני כחודש החלו לייצר שם משקה בשם "קומי קולה", שמזכיר בטעמו ובעיצובו את המותג המערבי קוקה-קולה.