יוקר המחייה הכה בשנה האחרונה בישראלים רבים ומחירי הפירות והירקות זינקו לשיאים חדשים. כשבפתח רפורמת החקלאות שעתידה לייבא ירקות ופירות כדי להוזיל את המחירים, רשת "נוי השדה" פתחה אמש (שלישי) אאוטלט חדש שמבטיח למכור פירות וירקות זולים וטריים בסיטונאות מהחקלאים הישראלים. "זו תהיה תוצרת ישראלית במחירים יותר נמוכים מרשתות השיווק. זה מחירים שלא נראו בישראל", אומרת נוי הדס, חקלאית בעלת הרשת "נוי השדה".

הדס מגיעה ממשפחת חקלאים והקימה את הרשת שמוכרת תוצרת ישראלית גם בסניפים וגם באינטרנט. היא עושה זאת באמצעות רכישה ומכירה גם של הפירות הפחות יפים, בגדלים לא אידאליים, אך טריים וטעימים. "זה צריך להיות המודל של כל הרשתות. אני יודע בכמה רשתות קונות. זה הכול משחקי אינטרסים", מספר עמי חצרוני, אחד מ-250 החקלאים שמוכרים לרשת "נוי השדה". אך בשורה התחתונה רק 5% מהסחורה החקלאית נמכרת בצורה הזו.

 

האאוטלט הראשון לפירות וירקות (צילום: חדשות 12)
"תוצרת ישראלית במחירים יותר נמוכים מרשתות השיווק. זה מחירים שלא נראו בישראל"|צילום: חדשות 12

אך האם המחירים באמת יותר זולים באאוטלט? ק"ג עגבניה עולה 2.90 שקלים ב"נוי השדה", "רמי לוי" ו"ויקטורי", אך יקר בהרבה בשאר הרשתות הגדולות כמו "יוחננוף", "אושר עד" ו"שופרסל דיל". המלפפונים זולים יותר משמעותית ב"נוי השדה" מבכל שאר הרשתות – 2.90 שקלים בלבד לעומת כמעט 7 שקלים בחלק מהרשתות האחרות. ובסך הכול סל של 9 ירקות ופירות הכולל עגבניה, מלפפון, גזר, תפוח אדמה אדום, פלפל אדום, פלפל ירוק, פלפל חריף ותפוח עץ, יותר זול יותר באאוטלט החדש מאשר בכל שאר הרשתות, והפער מגיע עד 17 שקלים.