דוד ברודט, יו"ר דירקטוריון אל על, התפטר היום (ראשון) מתפקידו לאחר 7 חודשים בלבד ובצל המשבר הכבד שפוקד את החברה. במכתבו הסביר ברודט כי דחה את התפטרותו לאחר המבצע: "לא מתפטרים כשהתותחים רועמים". עד הבהיר כי מלכתחילה הגיע לתפקיד לתקופה קצרה ועל מנת לבצע מספר פעולות משמעותיות להצלת החברה, שאכן הושלמו בתקופתו הקצרה, ביניהן הובלת המשא ומתן שהוביל למתווה להצלת אל על.
ברודט תיאר במכתבו כי נכנס לתפקיד "בתקופה קשה לאל על": לאחר שני סגרים שהשביתו את הפעילות ובצל מצב הפיננסי בעייתי ביותר. בתקופת כהונתו הקצרה עברה החברה סגר שלישי וממושך שהשבית שוב את נתב"ג ואת פעילות החברה.
"הצטרפתי לאל על בגלל מצבה החמור, מתוך הכרה בחשיבותה כחברת התעופה הלאומית של ישראל", כתב ברודט. "אל על היא נכס אסטרטגי מהותי ביותר למדינת ישראל, במיוחד לנוכח העובדה שהתעבורה האווירית היא כמעט הדרך היחידה לכניסה ויציאה של נוסעים מישראל ואליה, ואל על פועלת תמיד גם במצבים בהם חברות התעופה הזרות, דוממות".
עוד הוסיף ברודט: "לא הסתרתי, ואף אמרתי, כי באתי ל'שירות מילואים'. ביני לביני קבעתי לי יעדים, ואני שמח לומר שהם הושגו בהתאמה. תקופת 'שירות המילואים' שלי באה מבחינתי לסיומה.
היעד המרכזי שאליו מתייחס ברודט הוא המתווה שאושר בממשלה: "בתקופת כהונתי כיו"ר אל על פעלתי ללא לאות, במאמץ עצום להשיג לחברה את הנדרש לה. לצלוח את המשבר הגדול שעבר עליה מאז נוסדה. הובלתי את המשא ומתן על ההסדרים מול האוצר, יחד עם מהלכים נוספים שהחברה עשתה מול שוק ההון והבנקים.
"מהלכים אלה הבשילו למתווה כלכלי-פיננסי של החברה עם משרד האוצר. המתווה אושר בממשלה, והכסף הגיע לחברה לפני ימים ספורים. הצעד הזה מצטרף להנפקה מוצלחת שהחברה ביצעה בחודש פברואר 2021, ולהנפקה הנוספת המתוכננת לקיץ. אל על גם נקטה בתקופה הזו בצעדי התייעלות חשובים, שהקלו על מצבה.
ההסדר עם המדינה יסייע לאל על לשלם את החובות ללקוחות ולספקים, ולפצות עובדים אשר ייפרדו מהחברה על פי הסכמי ההבראה וההתייעלות (בסיועה של ההסתדרות הכללית)".