על רקע הפתיחה הנרחבת של המשק, אזרחי ישראל הולכים ונהיים אופטימיים (קצת) יותר: מדד אמון הצרכנים עלה במחצית הראשונה של חודש אפריל ל-1%-, לאחר שעמד על 6% - בחודש מרץ, כך פרסמה היום (חמישי) הלמ"ס. זה אולי לא נשמע כמו שיפור גדול, אבל כשפורטים את ערכי המאזנים שמרכיבים את המדד רואים שיפור אדיר בציפיות לגבי המצב הכלכלי של המדינה והמצב הכלכלי של משקי הבית.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
המדד כולו מורכב מ-4 מאזנים: שניים שבוחנים את הציפיות של הפרטים בנוגע למצב הכלכלי של המדינה ומשקי הבית בשנה הקרובה, ושניים שמושפעים מהמצב הכלכלי של משקי הבית כיום. ניתן לראות ששני המדדים שקשורים לציפיות מציגים שיפור משמעותי, בעוד שהמדדים שמעידים על המצב בנקודת הזמן הזו נותרו יציבים ושליליים. ציוני המדד נעים בין 100 ל- 100-, והציון 0 מעיד על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 20%, לאחר שבמחצית השנייה של מרץ עמד על 12%. ערכיו החיוביים של מאזן זה מאז המחצית השנייה של פברואר, שבו עלה לערך חיובי של 4% מערך של 14%- במחצית הראשונה של פברואר, מצביעים על אופטימיות זהירה של הפרטים בנוגע לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה.
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 15%, לאחר שבמחצית השנייה של מרץ עמד על 10%. ערכיו החיוביים של מאזן זה מאז המחצית הראשונה של נובמבר 2020, מצביעים על אופטימיות זהירה.
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה, עומד על 21%-, לאחר שבמחצית השנייה של מרץ הוא עמד על 26%-. המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 20%-, בדומה למחצית השנייה של מרץ 21%-.