חברת הענק הישראלית מצטרפת לחרם: גם חברת הענק הישראלית שמייצרת מכשירים ביתיים להכנת משקאות מוגזים מסירה את הפרסומות שלה ברשת החברתית - ומצטרפת היום (שני) למחאה נגד הרשת החברתית, אליה מצטרפות עוד ועוד חברות בימים האחרונים

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

סודה סטרים קיבלה החלטה להשהות את הפרסום הממומן ברשת החברתית. לכך מצטרפים דיווחים שונים בארה"ב לפיהם חברת פפסי, שרכשה את סודה סטרים, הצטרפה בצורה 'שקטה' למחאה שהולכת ומתפשטת - בדומה לחברות כמו קוקה קולה והונדה.  

בשבוע האחרון החל קמפיין נגד פייסבוק ואינסטגרם בשם "Stop Hate For Profit" (די לשנאה בעד רווח). לקמפיין, אותו יזמה הליגה נגד השמצה, הצטרפו יותר מ-100 גופים ובהם תאגיד יוניליוור, Verizon ,פטגוניה, בן & ג'ריס,  לנדינג ונורת' פייס.

פייסבוק משנה את מדיניות הפרסום כמענה לביקורת?  

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע בסוף השבוע האחרון על שורה של שינויים במדיניות הפרסום ברשת החברתית. בהודעה לא נאמר במפורש שהשינויים מגיעים בתגובה לחרם ההולך וגדל, אך נראה שזהו ניסיון להשיב לביקורת שנשמעת על החברה. המבקרים ברחבי העולם גורסים כי האלגוריתם של החברה מעודד פלגנות בין אנשים, ולמעשה – שפייסבוק "מרוויחה מהפצת שנאה". תכנים כמו איומים באלימות, נאומי שנאה ודיווחים מוטעים מחשבונות בעייתיים כמו של הנשיא טראמפ לא עוברים סינון ראוי - כך על פי הביקורת. 

מארק צוקרברג מנכל פייסבוק (צילום: Frederic Legrand - COMEO, ShutterStock)
מארק צוקרברג מנכל פייסבוק|צילום: Frederic Legrand - COMEO, ShutterStock

"אנחנו משקיעים מיליארדי דולרים בשנה כדי לוודא לשמור על בטיחותם של חברי הקהילה שלנו. מומחים מחוץ לחברה מבקרים אותה ועוזרים לה לעדכן את המדיניות", אמר דובר של פייסבוק לרשת NBC. "אנחנו יודעים שיש לנו עוד עבודה בנושא. נמשיך לעבוד עם תנועות לזכויות אדם ומומחים אחרים כדי לפתח עוד כלים, טכנולוגיות ומדיניויות כדי להמשיך במאבק".