כבר שנים שאזרחי ישראל הקשישים נתונים בפני ניסיונות עוקץ של חברות המבקשות לנצל את תמימותם. גם בתקופה שבה נגיף הקורונה פוגע בכל חלקי האוכלוסייה, ובעיקר במבוגרים שחוששים לצאת מהבתים, יש מי שלא בוחלים באמצעים, ומנסים להרוויח על גבם של הקשישים.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
גבריאל ואגנס ינאי, זוג ניצולי שואה בני 77, פנו לחברת אייס תקשורת כדי להחליף את הטלפון הנייד שלהם לחדש. "הטלפון עלה 2,370, אבל לא זאת הבעיה", סיפר גבריאל. "הבעיה היותר גדולה זה אחר כך, התחילו טלפונים שהגיעו מהחברה, בטענה שיש להם אינטרנט מהיר, עליו צריך לשלם כל חודש סכומים מצחיקים - 66 שקלים".
הסכומים המצחיקים שהבטיחו בחברה קפצו בסופו של דבר לחשבונות שהגיעו ליותר מ-13 אלף שקלים. בין השאר, נטען שההוצאות הללו היו בגין רכישת מתאמי אינטרנט, מאיצי טווח וחבילות סייבר. "הסכומים עולים, אי אפשר להשיג אותם בטלפון, אי אפשר להתלונן", סיפרה אגנס. "הם מתקשרים רק דרך החשבון".
שיטת העוקץ הזו עובדת כבר שנים, ומסתמכת על כך שאוכלוסיית הקשישים אינה מבינה בעולם הטכנולוגיה. "נציגי החברה מתקשרים ומבטיחים כל מיני דברים שנשמעים מאוד טוב על הנייר - אינטרנט הרבה יותר מהיר, הרבה יותר זול", הסבירה מירב כהן, השרה לשיוויון חברתי. "הם גם משווקים באגרסיביות מוצרים כמו מגן קרינה, אנטי-וירוס, מגן סייבר - כל מיני דברים שאנשים מבוגרים בוודאי לא מבינים בשביל מה צריך אותם".
אנשי החברה לא מספתקים בעוקץ הכספי של לקוחות החברה המבוגרים, אלא אף מאיימים עליהם בתביעה ברגע שהם מבקשים להפסיק את ההתקשרות בין הצדדים. ""אני בוכה הרבה, באמת אני בוכה", סיפרה שרה. " אני בוכה בגלל שזה לא טוב, מה שהם עשו".
שוב חוזר הניגון. גם הפעם מדובר באותן האוכלוסיות ואותן השיטות - רק שם החברה משתנה. ועובדה, שהם יכולים לפעול באין מפריע דרך הטלפון ולגבות כספים בניגוד לחוק ממי שרק מתחשק להם. "אני עוצרת את הדמעות. כן? כי זה לא מכובד. אבל בפנים אני רותחת", סיפרה אגנס. "אני רותחת שיש אנשים כאלה שרוצים להרוויח כסף מזה שאנחנו נצטמצם או שיהיה לנו פחות".