יקרים על חלשים: רשתות המזון הגדולות גוזרות קופון דווקא על תושבי הפריפריה וגובות מהם מחירים גבוהים יותר עבור אותם המוצרים – כך עולה מתחקיר של תכנית חיסכון שישודר מחר (שני) במלואו. השוואת המחירים בין הפריפריה למרכז מצאה כי ישנם פערים משמעותיים, ומדובר בשיטה של ממש.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
במבט על הפער במוצרים בודדים ההבדל יהיה של שקלים אחדים, אולם בחישוב של סל קניות שלם הפערים מגיעים למאות שקלים עבור אותו סל מצרכים בדיוק. יתרה מכך, אם נחשב כמה רווח עושות הרשתות על חשבון תושבי הפריפריה החלשים ביותר במצטבר, נגיע למאות אלפי שקלים.
אחד הפריטים שנבדקו בהשוואה הוא כרעי עוף, והבדיקה העלתה כי כרעיים מהמותג של שופרסל נמכרים במחיר של 16.9 שקלים בירושלים, בעוד שבחצור המחיר למוצר זהה באותו הזמן היה 24.9 שקלים.
גם במחלקת הירקות נמצאו פערים משמעותיים. כך למשל במסגרת הבדיקה נבחן מחירו של לימון במשקל – ונמצא פער של 102% במחיר כשבירושלים העלות לקילוגרם הייתה 4.9 שקלים, בעוד שבחצור הגיעה ליותר מכפול - 9.9 שקלים.