בצה"ל פרסמו סיכום ביניים לחקירת התרסקות מסוק האפאצ'י בבסיס רמון לפני כחודש וחצי, בה נהרג הטייס רס"ן דודי זוהר ז"ל וטייס נוסף נפצע קשה. על פי הממצאים הצוות חזר לנחיתת חירום בשל תקלה במערכת ההיגוי, במהלכה הטייס איבד שליטה והתרסק. הגורם: התקנה לקויה של מוט ההיגוי. מהתחקיר עולה כי הטייס פעל בקור רוח במצב הקיצוני והצליח להביא את המסוק לבסיס, מה שהציל את חייו של הטייס השני. "לא מכירים צוות אחר בעולם שהתמודד עם סיטואציה כזו".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
כ-45 דקות אחרי שהמריאו מבסיס רמון, אחד ממוטות ההיגוי המוביל לרוטור הזנב התנתק, מה שגרם לפגיעה משמעותית ביכולת השליטה על המסוק. מהחקירה עולה כי הטייסים נאלצו להתמודד עם תנאים קשים כתוצאה מהתקלה, שנגרמה בשל התקנה לקויה של מוט ההיגוי, שהובילה לשחיקה ממושכת שלו.
מסיכום הביניים עולים פערים בהנחיות ההתקנה של המוטות ובצה"ל פנו לחברת בואינג לתיקון הליקויים. "נפגשנו עם היצרן וצבא ארה"ב", נכתב בדוח. "אירוע כזה לא קרה מעולם באוויר".
בחיל האוויר הוחלט על החזרת מערך האפאצ'י לטיסה, אחרי שבדקו את כלל המסוקים ווידאו שכולם תקינים. גובש תהליך חזרה לטיסות, שכולל הדרכות לצוותי הקרקע ויישום הליקויים והמסקנות.
החקירה עדיין נמשכת, ומה שמנסים לבדוק זה האם היה ניתן לזהות את השחיקה של המוט לפני התאונה. בחיל האוויר גם בודקים מה הוביל לכשל בהתקנה, ואילו פעולות ובדיקות נעשו טרם ההמראה.