ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שישי) להודעת התפטרותו של שר הבריאות יעקב ליצמן בעקבות ההחלטה לבצע עבודות תשתית ברכבת במהלך השבת. "ראש הממשלה מעריך מאוד את השר ליצמן ומקווה שלא יפרוש מהממשלה", נכתב בהודעה שפרסם הליכוד.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
על אף הודעת הפרישה של שר הבריאות ויו"ר יהדות התורה, נראה כי מפלגתו תישאר בקואליציה. "ראשי הסיעות הבהירו שאין בכוונתם לפרוש מן הקואליציה, מה שיאפשר לגבש פתרון מיטבי, ששומר גם על השבת וגם על צרכי הציבור לתחבורה בטוחה ורצופה", צוין בהודעה.
הבוקר הודיע ליצמן לנתניהו על כוונתו להגיש ביום ראשון הקרוב מכתב התפטרות על רקע משבר הרכבת, זאת לאחר ששר העבודה והרווחה חיים כץ הודיע על החלטתו לאשר את העבודות שיתבצעו במהלך השבת.
"לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי, אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש", כתב כץ. "החלטה זו משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך".
ההתפטרות של ליצמן - בגלל התנגדות האדמו"ר מגור
הבוקר נפגש ליצמן שוב עם האדמו"ר מגור, שמתנגד למתווה שהציע שר העבודה והרווחה חיים כץ והתבצר בעמדתו לפיה אם לא יבוטלו העבודות כליל, אז על ליצמן להתפטר.
בתנועת "ישראל חופשית" בירכו על החלטתו של ליצמן להתפטר: "זהו ניצחון של הרוב הישראלי אשר לא מוכן לשלם בגופו ובאיכות חייו למול כפייה דתית דורסנית. הציבור הוכיח שהוא יודע למחות. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תאפשר חיים מאוזנים בהם יש חופש דת, וחופש מדת. עם זאת, יש לנו חשש שמדובר בבלוף מכיוון שיהדות התורה נשארת בקואליציה ולכן נמשיך לעקוב מקרוב - האם יש כאן מהלך אמיתי".
אתמול, במהלך השיחות בין ראש הממשלה נתניהו, שר העבודה והרווחה כץ ושר הבריאות ליצמן, הציג השר כץ בפני ליצמן את המתווה שגיבש ופורסם לראשונה במהדורה המרכזית, לפיו העבודות שתוכננו לשבת יצומצמו - ורק העבודות שיוגדרו כ"פיקוח נפש" יתבצעו.
עם זאת, גם את המתווה הזה סירב האדמו"ר מגור לקבל. שר העבודה והרווחה חיים כץ - שמעניק את אשרות העבודה בשבת - סיכם עם הרכבת על הפחתת 12 העבודות הגדולות שביקשה רכבת ישראל לבצע בסוף השבוע.
ליצמן האמין שהשר כץ וראש הממשלה אכן עושים הכל לפתור את המשבר - אך טענותיו הן כלפי הרכבת, שעל פי ראייתו "מנפחת" את המשבר. העבודות שאמורות להתבצע בסוף השבוע במערכת האיתות של הרכבת צפויות להימשך 24 שעות, ומצריכות השבתה כוללת של כל פעילות הרכבת.
מבחינת רכבת ישראל אי אפשר לדחות את העבודות: לדברי גורמים ברכבת, אם בכל זאת יחליטו לדחות את העבודות, הפעם הבאה בה ניתן יהיה לבצע אותן היא רק בעוד חודשיים. לדברי הגורמים דחייה כזאת תגרור עיכוב משמעותי של לפחות ארבעה חודשים בפתיחת הקו לירושלים - פרוייקט הדגל של רכבת ישראל, שאמור להיפתח בחודש מרס הקרוב. כמו כן ייגרם עיכוב לפרויקט המסילה ברעננה ופרויקט החשמול.