כיבוי שריפות - גם בשעות הלילה: ניסוי ראשון מסוגו נערך בימים האחרונים בישראל, במסגרתו נבחנה שיטת כיבוי חדישה, שפותחה כאן - כזו שמאפשרת גם כיבוי שרפות בלילה. מטוסי הכיבוי של היום יכולים לכבות שרפות רק ביום - ולא ניתן היה לעבוד בלילה, מה שאפשר לרבות מן השריפות להתחדש בשעות החשיכה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
פיתוח ישראלי חדש של חברת "אלביט" צפוי להביא לתחום הזה מהפכה: שקיות קטנות מחומרים מתכלים שמכילות מים או חומרים מעכבי בעירה מוטענות באלפים על מטוסי הכיבוי - מה שמאפשר דיוק בפגיעה גם בהטלה מגובה רב. הן אינן מתפזרות אלא מתבקעות רק כאשר יפגעו בקרקע. הניסוי הוכיח שזה אפשרי, שאפשר לכבות כך שריפות.
"המערכת שלנו מורכבת ממערכות ממוחשבות שנלקחו ממטוסי הקרב, שמותקנות במטוס וכן מקפסולות מתכלות ייחודיות שמאפשרות הטלה ופגיעה מדויקת במקור האש", אומר יאיר גנור מחטיבת כלי הטיס באלביט מערכות.
"מחלקת המחקר והפיתוח של הכבאות עורכת ניסויים של המערכת ובמערכות נוספות יחד עם כלים נוספים לשיפור המענה המבצעי", אומר נציב כבאות ראשי, דדי שמחי.
בעולם שהולך ומתחמם, מתגברים אירועי שרפות הענק כמו אלה שראינו לאחרונה בארצות הברית ובאוסטרליה. זה אמור להיות הפתרון – מטוסי הכיבוי הופכים כמעט למטוסי הפצצה של מים באמצעות הטכנולוגיה שמותקנת בהם.