על רקע האיומים של ארה"ב בנושא הפעלת טיסות החילוץ, שעליהם פרסמנו לראשונה ב-N12, קבינט הקורונה אישר היום (ראשון) את התוכנית של משרדי התחבורה והבריאות לפתיחה מצומצמת של נמל התעופה בן גוריון. במסגרת התוכנית, יוכלו להיכנס לארץ דרך נמל התעופה בן גוריון עד 2,000 נוסעים ביום, וישולבו טיסות של חברות ישראליות וחברות זרות. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

כתבות נוספות ב-N12:

המתווה ייכנס לתוקף ב-20.2, ביום שבו הארכת ההגבלות על סגירה מוחלטת של נתב"ג יפוגו. על פי ההצעה, כלל הנוסעים יחויבו להיכנס למלוניות בידוד, אלא באישור ועדת חריגים. יצוין כי מדובר באישור עקרוני בלבד, והפרטים ילובנו לקראת גיבוש התקנות שיועלו לאישור בהמשך. פרטי המתווה:

1. קליטת עד 2,000 נוסעים נכנסים דרך נמל התעופה בן גוריון

2.  משרד התחבורה יפתח את האפשרות לשלב טיסות זרות

3. יעברו תיקוני חקיקה שיעניקו סמכויות נוספות לפקחים בנתב"ג

4. משרד הבריאות ייערך לתת מענה לפניות לוועדת החריגים (של הלינה במלוניות) בהיקף הנכנסים שנקבע

5. משרד הביטחון ייערך לבידוד במלוניות בהיקפים החזויים

במשרד התחבורה בתחילה הציעו לאפשר כניסה של כ-5,000 נוסעים, אולם לטענתם, משרד הבריאות לא יעמוד בעומס הפניות של נוסעים לוועדת חריגים שיבקשו לא לשהות במלוניות בידוד. משכך, הוחלט להוריד את מספר הנוסעים המקסימלי ל-2,000 ביום.

נתב
נוסעים יחזרו לנתב"ג ב-20.2 | בתמונה: נוסעים בנתב"ג בתקופת הקורונה. ארכיון|צילום: יוסי אלוני, פלאש/90

על פי פרטי המתווה, הטיסות לנתב"ג יחולקו באופן שווה בין חברות ישראליות וחברות זרות. התוכנית הזאת הועלתה ברקע הלחץ האמריקני, והציפייה ברשויות בארצות הברית שאחרי 20.2 תהיה רוטציה בטיסות לנתב"ג שתשלב גם את החברות האמריקניות יונייטד איירליינס ודלתא. בישראל הבינו שגם בריטניה צפויה ללחוץ בעניין, ולכן הועלה המתווה שיאפשר לשלב טיסות עם חברות זרות. 

ביום חמישי האחרון פורסם לראשונה ב-N12 כי גורמים בממשל ביידן טוענים שישראל מפירה את הסכמי התעופה בין המדינות בכך שהיא מאפשרת טיסות חילוץ של ישראלים לחברות ישראליות בלבד. אותם גורמים טענו כי על פי ההסכם, יש לקיים שוויון הזדמנויות בין חברות אמריקניות לחברות ישראליות בהפעלת טיסות לנתב"ג.