בתום חקירה סמויה שהתנהלה במשך כשנה, שני תושבי אזור השפלה נעצרו בחשד ל"עוקץ חניות" בשטחי שדה התעופה בן גוריון בשווי מאות אלפי שקלים. החשודים, מנהל חברת שירותי חניה בשטח נמל התעופה בן-גוריון ופקיד בכיר בבקרת החניונים ברשות שדות התעופה. מדובר בשני חשודים, שאחד מהם הוא פקיד בכיר שעובד בזכיינות אצל רשות שדות התעופה.

השניים חשודים שהשתמשו בכמה שיטות כדי להונות את הנהלת רשות שדות התעופה ולהוציא רכבי לקוחות משטח נתב"ג מבלי לשלם עבור החניה. על פי החשד, השניים גבו תשלום מלקוחות שביקשו שירות חניה "VIP" בנמל התעופה, אך בפועל דאגו להפעיל מנגנונים שנועדו להטעות את המערכת, עד שנתפסו. יש לציין שלא קיים באמת שירות של חניות VIP בשטח השדה.

יחידות מיוחדות של המשטרה ביצעו את המעצר של החשודים בחניוני הטרמינל, לאחר סיום החקירה הסמויה. החשדות נגדם כוללים מעשי הונאה, מעשי תרמית, גביית שכר תמורת הסעת הטסים לחו"ל וניוד רכביהם תוך התחמקות מתשלום דמי חניה כדין, וזיוף לוחיות רישוי. בחיפוש, שבוצע בביתו של אחד החשודים, תפסו הבלשים כ-100 אלף שקל ואלפי דולרים ואירו במזומן.

נתב
נתב"ג, ארכיון|צילום: נתי שוחט, פלאש 90

החשודים השתמשו בשלוש שיטות עוקץ שעבדו כך:

השיטה הראשונה, שהוגדרה "חניה בקליק", התבצעה כך שאחד החשודים, שעבד בבקרת החניונים והיה בעל גישה לשערי החניות בשטח נמל התעופה, דאג לפתוח את שער החניה ברגע ששותפו היה מתקרב למתחם עם רכב ולהכניס אותו למקום ללא תשלום.

השיטה השנייה המוכרת לרוב מהעולם הפלילי, כללה החלפה של לוחיות רישוי ללוחיות מורשות כניסה. הרכב היה מגיע לנקודת מפגש שנקבעה על ידי החשודים בנמל התעופה, שם החליפו את לוחית הרישוי בלוחית רישוי "מורשת כניסה" וכך הגיעו עם הרכב לשער החניה כעובדי המתחם.

עו
עו"ד ירון פורר-סניגורם של חלק מהנאשמים
גיל תן עמי
גיל תן עמי

השיטה השלישית, שהוגדרה "20 דקות", זכתה לשם זה משום שבחניון בנמל התעופה לא משלמים על חניה ב-20 הדקות הראשונות, ובוצעה באמצעות החלפה בין המכוניות ששהו בחניון במשך זמן רב לעומת אלו שזה עתה נכנסו.

מעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בראשון לציון וההערכה היא שבקרוב יוגש נגדם כתב אישום חמור. סנגוריו של אחד החשודים, עורכי הדין ירון פורר וגיל תן עמי, מסרו בתגובה: "מרשנו מכחיש מכל וכל את המיוחס לו. לא בכדי לאחר תקופת מעצר קצרה הצלחנו להביא בהסכמה לשחרורו. מדובר באדם ללא עבר פלילי, שעבד בהנהלת החניון בתפקיד שאינו תפעולי, כך שאם בוצעה הונאה כלפי רשות שדות התעופה הדבר נעשה ללא ידיעתו או מעורבותו של מרשנו".