מעתה לא תצטרכו יותר להסתכל על לוח המודעות בבניין: רשות החשמל הודיעה היום (ג') כי ההתרעות על הפסקות חשמל יזומות יינתנו מהיום גם בסמסים, מיילים ופקסים - לבחירת הצרכן.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
הסיבה המרכזית לשינוי: תלונות של אנשים בעלי מכשירי הנשמה ובלוני חמצן שלא תמיד היו ערים למודעות בבניינים. "כל צרכן יכול מעתה להתקשר למוקד 103 בחברת החשמל ולבקש להיות מנוי על הודעות אלו ולבחור את הדרך בה הוא חפץ לקבלן", נמסר מרשות החשמל, "ההודעות תישלחנה אף הן עד 5 ימים בטרם הפסקת החשמל היזומה הצפויה".
בחברת החשמל מחוייבים לפי ההוראות להודיע לצרכנים לפחות חמישה ימים מראש על הפסקת חשמל ידועה. עד עתה ההודעות על הפסקות חשמל יזומות, למשל לצרכי שיפוצים ותיקונים, נמסרו בעזרת מודעות שנתלו בביתו של הצרכן או בעסק. כעת מרחיבה רשות החשמל את האפשרות לקבלת ההודעה לאמצעים טכנולוגיים, בנוסף על ההודעות שימשיכו להיתלות במקום בו צפויה הפסקת החשמל.
עוד ציינו ברשות כי ההחלטה על הוספת האמצעים לקבלת ההודעות, התקבלה בין היתר בגלל תלונות של צרכני חשמל הנדרשים להשתמש באמצעים כמו מכשירי הנשמה ובלוני חמצן. צרכנים אלה לעיתים לא ערים לפרסום ההודעות בחזית הבית, ועליהם להיערך מראש למצבים של הפסקות חשמל יזומות.