לא ברור מי ישלם. מטוס אל-על (öéìåí: ארז ס.)
באירופה מרוצים מתיקון הליקויים|öéìåí: ארז ס.

חברות התעופה הישראליות ניצלו: נציגי האיחוד האירופי הודיעו סופית לרשות שדות התעופה האזרחית כי "לנציבות האיחוד האירופי אין כל כוונה להוריד את סיווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות ממעמדן".

בחודש שעבר פורסם לראשונה בחדשות 2 כי מדינות אירופה שוקלות ברצינות להכניס את ישראל ל"רשימה השחורה" בתחום התעופה, בעקבות ליקויים חמורים בבטיחות הטיסה. החשש היה שחברות תעופה ישראליות לא יוכלו לנחות באירופה, וגם לא לטוס מעל היבשת.

בפגישה שהתקיימה בבריסל בסוף השבוע בין נציג רשות התעופה האזרחית של ישראל לבין הממונה על בטיחות הטיסה של החברות הזרות באיחוד האירופי הבהירו נציגי האיחוד כי אין להם שום כוונה להוריד את סיווג הבטיחות של חברות התעופה הישראליות - אל על, ארקיע, ישראייר וסאן דור - ממעמדן הנוכחי.

ברשות שדות התעופה אומרים כי "הנציגים האירופיים הביעו שביעות רצון מהצעדים שנקטה רשות התעופה האזרחית בכל הנוגע לטיפול בסוגיות הבטיחותיות. במהלך הפגישה הציגה רשות התעופה האזרחית את תוכניתה להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1 בארצות הברית, זאת לאחר שלפני מספר חודשים הורידה רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית את סיווג הבטיחות בתעופה של ישראל לרמה 1, הנמוכה ביותר.