לאחר כשמונה שנים של הקמה, עבודות, אישורים, הנחת תשתיות ונסיעות מבחן, צפויה סוף סוף הרכבת הקלה בירושלים להתחיל לפעול ביום שישי הקרוב, 19 באוגוסט.
מנכ"ל חברת "סיטיפס" שמפעילה את הרכבת, יהודה שושני, בישר היום לתושבי העיר כי "בשלב הראשון הנסיעה תהיה בחינם". בחברה מעריכים כי ייקח מעט זמן עד שהרכבת תפעל באופן אופטימלי ולכן לא ייגבה כסף על הנסיעה - עוד לא ידוע עד מתי.
ב"סיטיפס" מגדירים את תקופת העבודה הראשונה של הרכבת כ"תקופת הרצה". לאחר שזו תסתיים, ימשיכו בחברה להתקין את הרמזורים החכמים, הנותנים עדיפות לרכבת הקלה בצמתים לאורך הקו.
13.8 ק"מ, מהר הרצל ועד פסגת זאב
זמן הנסיעה בשלב הראשון, עד לסיום התקנת כל הרמזורים, יהיה ארוך מהרגיל ויתקצר לזמן נסיעה של 42 דקות תוך חודשים ספורים, עם סיום התקנת כל הרמזורים. הרכבות ייסעו על תוואי של 13.8 ק"מ, מהר הרצל ועד פסגת זאב ויעצרו ב- 23 תחנות לאורך הקו.
מוקדם יותר השנה, במסגרת ההכנות לרכבת, נסגר רחוב יפו הראשי לתנועת כלי רכב. התחבורה הציבורית הרבה הופנתה כולה לרחוב אגריפס בעיר, מה שגרם לעומסים כבדים ביותר במקום.