אחרי יממה גשומה במיוחד, אירעה הבוקר תאונה קטלנית וחריגה בכבישים החלקים בחיפה. פלוריס דדון-תותיה בת 39, נשואה ואם לשניים, נפלה לתהום בגובה של למעלה מ-100 מטרים ונהרגה במקום. משפחתה טוענת כי היה ניתן למנוע את האסון.
הכביש בו אירעה התאונה הקשה, הוא כביש עירוני מחבר בין נשר לחיפה, ואורכו פחות משני קילומטרים. נהגים בכביש זה נוסעים בו לעיתים מהר ממה שצריך בכביש עירוני, והוא צמוד מאוד למדרון.
פלוריס, שעבדה כאחות בבית החולים כרמל, היתה הבוקר בדרכה למשמרת. בשעה 6:10 יצאה מהבית וכמה דקות לאחר מכן הגיעה לקטע המסוכן בכביש. אז, היא ככל הנראה איבדה שליטה על המכונית. על פי הערכת המשטרה הרכב סטה ימינה לכיוון התהום, חצה גדר אחת שלא ממש נועדה לעצירת מכוניות, ופשוט עף לתהום בגובה של יותר מ-100 מטרים.
העירייה: אין חובה לשים גדר בטיחות"
בשל המדרון התלול לקח זמן עד שהגיעו לפלוריס כוחות החילוץ. בנוסף, המשטרה העלתה מסוק לאוויר כדי לבדוק האם היו אנשים נוספים ברכב שנזרקו לאזור המדרון וקשה לאתר אותם.
רפ"ק חיים חלפון, קצין בוחנים של אגף התנועה שהיה במקום סיפר: "העיקול לא מסוכן, נוהגים בהתאם לתנאי הדרך. מי שמסוכן זה הנהג, לא העיקול. היא תושבת האזור, מן הסתם אנחנו אנחנו בחורף, הכבישים רטובים, לא צריכה להיות לזה משמעות מיוחדת כאשר נוסעים בהתאם לתנאי הדרך".
בני משפחתה של פלוריס הגיעו בצהריים למקום וסרקו את הכביש לכל האורך, בניסיון להבין מה אירע. הם מגלים שבצד אחד יש מעקה המוגדר כתקין, שאמור למנוע ממכוניות ליפול לתהום. אך בקטע שבו איבדה פלוריס שליטה אין מעקה כזה - אלא רק גדר להולכי רגל. לטענת העירייה אין חובה לשים גדר בטיחות לכל אורך הדרך.
בני המשפחה זועמים על ההתנהלות בנושא, ולטענתם מעקה בטיחות תקין היה יכול להציל חיים. דורון דדון, בעלה של פלוריס סיפר: "גובה המעקה הוא מאוד מאוד נמוך. אפילו לא מטר. ובאה בסיבוב כזה חד. תמיד התריעו שם אנשים, היא נסעה לאט, רק בגלל הגשם היא החליקה. האוטו שלה היה מצוין, לפני שבוע היא החליפה צמיגים חדשים".