אחר הצהריים של יום שמשי, עשרות ישראלים פשטו על הנמל בתל אביב ופתחו בחיפושים נרחבים. רובם לא מכירים האחד את השני, אבל כולם הגיעו למטרה אחת משותפת - למצוא מעטפות עם כסף מזומן.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
חמושים בסלולארי, הם עוקבים אחר עמוד פייסבוק או טוויטר שמפרסם עדכונים ורמזים שיעזרו להם למצוא עשרות מעטפות שפוזרו באזור הנמל. בכל מעטפה, תאמינו או לא, 200 שקלים חדשים.
לא מדובר בטריק שיווקי או בפרסומת חדשה, את המעטפות הניח שם איש עסקים מסן פרנסיסקו - ג'ייסון בוזי. אלא שאת ג'ייסון כולם מכירים בארץ כאסף שנולד בחיפה לפני 40 שנים וגדל שם עד גיל 12.
את התחרות המשוגעת התחיל בוזי בארה"ב. הוא פתח דף טוויטר וקרא לו "Hidden Cash". שם הוא התחיל לפרסם רמזים עבור הציבור והיום יש לו כבר למעלה מ-650 אלף עוקבים.
המטרה: לגרום לאנשים להנות
על השעשוע החדש הוא כבר הוציא 25 אלף דולרים, אלף מתוכם בתל אביב. "מה שעשינו פה זה הבאנו אנשים ביחד לעולם האמיתי", אומר בוזי. "מסתכלים על המסך לראות מה אנחנו עושים ואז יוצאים החוצה, לפארק או לחוף הים. מצטרפים לחברים, פוגשים אנשים חדשים, נהנים ומחפשים את המטמון".
בארץ בוזי ביקש ממני, חבר קרוב, להרים את הכפפה ולחלק את הכסף. כיוון שבארץ אנשים לא משתמשים הרבה בטוויטר, הוא פתח עמוד פייסבוק והתחיל להפיץ את הבשורה. "אין חוקים במשחק", הצהיר מני. "מי שמצא מעטפה אחת יכול לחפש את השנייה. כמה שיותר יותר טוב".
בכל העולם וגם בארץ כולם שאולים למה? למה הוא עושה את זה. יש שטוענים כי הוא עובד עבור טוויטר, אחרים חושבים שאולי מדובר בטריק שיווקי שמטרתו טרם נחשפה. אך כששואלים את אסף הוא עונה: "אם אנשים חושבים שזה טיפשי, שיחשבו. יש כאלה שאמרו לי שאני טמבל. אבל אנחנו עשינו את זה פשוט בשביל הכיף".