לאחר שפורסמה השבוע לראשונה בחדשות 2 Online ההקלטה המצמררת של ענבל שגב ז"ל שהתקשרה למוקד החירום של מד"א בשל שריפה שפרצה בדירתה, כעת מגיבה לראשונה המוקדנית ששוחחה עמה. ״זה דבר שאני הולכת לישון איתו כל לילה", סיפרה המוקדנית למקורביה. "לא אני זו שגרמתי למותה. עשיתי הכל כדי להציל אותה".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
המוקדנית שתחילה חשדה כי מדובר במתיחה, טענה בפני מקורביה שעשתה הכל כדי להציל את ענבל. "כל לילה אני הולכת לישון עם הבכי שלה והצעקות שלה. הייתי מתקשרת לבית החולים לשאול מה קורה איתה".
במד"א - תומכים במוקדנית. בשנת 2011 היא אף קיבלה תעודת הצטיינות על עבודתה ממנהליה במד"א. איציק שטיינברג, שעבד עם המוקדנית בזמן קבלת הקריאה, טוען כי היא פעלה באופן הנכון. "היא עשתה את העבודה בצורה נאמנה", סיפר שטיינברג לחדשות 2 Online. "כשמקבלים מאות קריאות במשמרת שרובן הן קריאות שווא ואנשים שמנסים לשקר לך, אתה מאוד נזהר".
על הניסיון להציל את ענבל, סיפר שטיינברג כי להבנתו היה קשה להגיע אליה. "הבעיה הייתה להיכנס לתוך הדירה כי היא הייתה מסורגת בכל הכיוונים. הדרך הקלה ביותר הייתה מהמרפסת הראשית. הם היו צריכים לנסר את הסורגים בחזית וזה לוקח זמן".
"העליהום הזה על המוקדנית הוא בעיקר מאנשים שלא מבינים ולא מכירים את המערכת", אמר שטיינברג. "היא אחת המוקדניות היותר טובות. כל תהליך שיגור הצוותים היה בזמן השיחה עצמה, אנשים שאומרים דברים לא יודעים מה היה שם".
"היא הצילה מאות, אם לא אלפי נפשות"
אדם נוסף שעובד עם המוקדנית, יצא גם הוא להגנתה. "אני מכיר אישית את המוקדנית הזו ויש לי הערכה רבה אליה, היא הצילה מאות, אם לא אלפי נפשות, בקבלת קריאות והדרכות טלפוניות מצילות חיים", אמר.
"המוקדנית עצמה היא לא זו שמשגרת את הכוחות, לשיגור הכוחות יש קצין משמרת שבוחר את הרכב הקרוב ביותר לאירוע ומשגר אותו. כמובן במקרה המדובר יצאה ניידת טיפול נמרץ מיד למקום, והקריאה הועברה גם במקביל למכבי האש ולמשטרה ולא התעכבה אפילו רגע".
"מוקדי מד״א הם המוקדים המקצועיים ביותר שיש עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שיש לאיתור מקום האירוע", סיפר המקורב למוקדנית. "יש שם את האנשים המקצועיים ביותר שיש. לכל שאלה ששואלים את המתקשר יש משמעות, גם אם האזרחים לא תמיד מבינים מהי. אז בפעם הבאה לפני שאתם שולחים את המוקדנית לגיהנום או לכלא או מפטרים אותה ומאחלים לה מוות בייסורים, תחשבו טיפה".
המקרה המזעזע התרחש ב-10 במאי 2008, אז הפכה דירתה של ענבל שגב ז"ל בת ה-21 למלכודת מוות. בסלון דירתה של בת השירות הלאומי בכפר סבא פרצה שריפה, וענבל נלכדה בבית שהחל לעלות בלהבות.
כל פתחי הדירה הבוערת היו מסורגים. ברגעי הכרתה האחרונים התקשרה ענבל למוקד החירום של מגן דוד אדום להזעיק עזרה, אך מוקד החירום שאליו פנתה ענבל בדקות האימה התגלה, כך על פי טענת בני משפחתה, כמשענת קנה רצוץ.
גורמים במד"א אומרים כי "המוקדנית מוערכת כמקצוענית וגם באירוע הזה, למרות השפה הלא מקובלת, היא פעלה נכון ותוך כדי השיחה זימנה אמבולנס וכיבוי אש. בעת האירוע ניידת הייתה שם".
ממגן דוד אדום נמסר בתגובה: "מד"א מביע צער עמוק על מותה של ענבל ז"ל. יצויין כי כבר בתחילת השיחה ותוך כדי התשאול הטלפוני, הזניקה המוקדנית לדירה הבוערת את צוותי מד״א ואת כוחות כיבוי אש, ניידת טיפול נמרץ הגיעה למקום בתוך שלוש דקות מרגע קבלת הקריאה והדברים עולים גם מההקלטה עצמה. מאחר והנושא נמצא בהליך משפטי אנו מנועים מלהתייחס אליו מעבר לכך בתקשורת. את תשובתנו המפורטת נגיש לבית המשפט. עם זאת, יודגש כי במקרה הזה, שלא היה אירוע רפואי, ניסתה המוקדנית לברר האם יכלה הפונה לברוח מהדירה, אך למרבה הצער, ככל הנראה, תוך שניות הגיעה האש למנוחה".