אופניים חשמליים (ארכיון) (צילום: או ירוק, חדשות)
המטרה: לטפל ברוכבי האופניים החשמליים|צילום: או ירוק, חדשות

שר התחבורה החליט להקדים את גיל הבחינה לתאוריה לגיל 15.5, לעומת גיל 16 ו-3 חודשים כיום  - כך פורסם הערב (שבת) לראשונה בחדשות סוף השבוע. מדובר במהלך שיאפשר לצמצם את הפער ולטפל בבני הנוער שרוכבים על אופניים חשמליים עוד לפני התאוריה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

כיום יש פער של שלושה חודשים בין הגיל שבו לבני הנוער מותר להתחיל לרכוב על אופניים חשמליים - גיל 16 - לבין הגיל שבו הם נבחנים על חוקי התנועה.
ההחלטה של השר ישראל כ"ץ להקדים את גיל התאוריה ל-15.5 אמורה לפתור את הפער הזה.

המהלך לא מצריך אישור ממשלה אלא רק תיקון של תקנה, והכוונה היא להכניס את השינוי הזה עוד לפני סוף השנה. מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר אמרה לחדשות: "המהלך נועד לאפשר לתלמידי תיכון להכיר את חוקי התנועה בשלב מוקדם יותר מהקיים היום ולהיות בטוחים יותר גם כרוכבי אופניים וגם כהולכי רגל."

מבחן תאוריה, ארכיון (צילום: חדשות 2)
מבחן תאוריה, ארכיון|צילום: חדשות 2

אמש פורסמו לראשונה באולפן שישי הקנסות החדשים לרוכבי האופניים שצפויים להיכנס לתוקף בקרוב. ביום ראשון הקרוב תאושר תכנית חדשה שתעלה את רף הענישה נגד עברייני האופניים: רכיבה ללא קסדה, הרכבה של אדם אחר, רכיבה על מדרכה - כל אלו יזכו את הרוכבים בקנסות, והסכומים גבוהים.

המטרה המרכזית של התוכנית של משרד התחבורה היא להגביר את האכיפה, לכן הדגש בה הוא דווקא על קנסות. שני הקנסות המרכזיים בתוכנית היו קיימים בעבר, אך כעת המחיר שישלמו העבריינים עלה. קנס על רכיבה ללא קסדה יעלה מ-250 שקל לאלף שקלים וקנס על רכיבה על המדרכה יעלה בסכום לא ידוע.

מנכ
מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר|צילום: משרד התחבורה, חדשות

קנס של בין 1,000-750 שקלים יוטל על הרכבת נוסע נוסף ואילו על נהיגה בשכרות או שימוש בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה יוטל קנס של 1,000-700 שקל. לראשונה תהיה חובת לבישת אפוד זוהר בחושך, אך טרם הוחלט על קנס בעניין זה. מעבר באור אדום עם האופניים החשמליים יוביל גם כן לקנס של 1,000 שקל. ככל הנראה, התוכנית החדשה תצא לפועל עוד לפני סוף השנה.