זו הייתה אחת מתאונות הרכבת הקשות והמחרידות בישראל - באוגוסט 2010 נהרגו שבעת בני משפחת ברנשטיין בדרכם לחופשה, לאחר שרכבת פגעה ברכב ההסעות שלהם שעלה על המסילה. נגד נהג הרכב, יעקב ישורון, שהתנדב להסיע את בני המשפחה, הוגש כתב אישום חמור בגין גרימת מוות ברשלנות. העונש שהיה צפוי לו: עד 21 שנות מאסר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

ביום חמישי הקרוב יוגש נגדו כתב אישום מתוקן. במסגרת הסדר הטיעון הסכימו הצדדים על עונש שינוע בין חצי שנה של עבודות שירות לבין שנתיים מאסר. עונש מופחת זה נגזר מהמחדלים של רכבת ישראל ומשרד התחבורה שהתגלו במהלך הדיונים.

בין המחדלים: במהלך הבלימה החליק הרכב ללא יכולת היגוי אל תוך המפגש בשל הכביש המשובש. רכבת ישראל גם לא התקינה כל אמצעי אלקטרוני שיתריע על כך שרכבו של הנאשם נעצר על המסילה. התצפיתנית של רכבת ישראל לא התריעה על הרכב שהתקרב למסילה.

זירת התאונה (צילום: רויטרס)
זירת התאונה|צילום: רויטרס

עוד נמצא כי בסיס מתקן המחסום, השירותים ומבנה התצפיתנית חסמו את קו הראייה לכיוון ממנו הגיעו הרכבות וכמו כן היה שם ריבוי של תמרורים שחלקם אף גרם לסנוור הנהג. על כל זה מצטרפת העובדה כי נהג הרכבת נסע מעל למהירות המותרת.

בשל כל המחדלים הללו הצליח פרקליטו של נהג רכב ההסעות, עורך הדין יגאל תמיר, להפחית בחומרת עונשו ולהעביר את מירב האשם ממנו לרכבת ישראל ולמשרד התחבורה - וזאת למרות שתחילה נקבע כי התעלם מכל סימני האזהרה.