מרבית האנשים שמגיעים לירושלים, תוהים כיצד ייתכן שכך נראית הכניסה לעיר הבירה של ישראל? הכביש צר ופקוק תמיד, האזור מוזנח יחסית למרכז העיר ומשמש רק כתחנת כניסה ויציאה. אך לכניסה לירושלים יש פוטנציאל, ועל פוטנציאל זה בדיוק מתבסס פרויקט "הכניסה לעיר", שאם יושלם ישנה את פניה של העיר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

כך זה ייראה: 211 דונם של מרכז התחבורה הגדול והמשולב בישראל עם רכבת מהירה לתל אביב, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל ושבילי אופניים. הרובע החדש יכלול כ-13 בניינים ובהם תשעה גורדי שחקים, ולזה תוסיפו שני בנייני ענק ממשלתיים, שאמורים להיבנות על מגרש חנייה נטוש.

"עיר של מנהרות" מתחת לעיר|צילום:



מה שכבר מזמן לא רק בגדר הדמייה קורה מתחת לפני השטח. מנהרה תחת קרקעית שנבנית כיום מתחת לשדרות שז"ר בכניסה לעיר, כשעשרות מטרים מעליה מתקדמת לאיטה, התנועה אל תוך עיר הבירה.

הפרויקט הזה מתמודד עם הבעיה הגדולה של ירושלים: בירוקרטיה סבוכה ובניינים נטושים. אבל חזון יש והטרקטורים כבר עובדים. עכשיו רק צריך להמתין כמה שנים, ולקוות ששום דבר לא ייתקע אי שם בדרך.