שיראל אסתר בן סימון בת ה-8, ומילה שרה, שהייתה אמורה לחגוג 4 בעוד שבועיים, הובאו למנוחות הלילה ומאות הגיעו ללוות אותן בדרכן האחרונה. הוריהם של הילדות נעדרו מההלוויה בשל מצבם הרפואי, לאחר שאושפזו ביחידה לטיפול נמרץ שבבית החולים סורוקה. הבוקר (שישי) עדכנו בבית החולים כי האם עברה במהלך הלילה ניתוח במחלקה לכירורגיית לב חזה וכי מצבה מוגדר בינוני עד קשה. מצבם של האב והתינוק מוגדר קל והם עדיין מאושפזים בבית החולים. נסיבות התאונה עדיין נבדקות.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
האחיות, שנהרגו אתמול בתאונה הקטלנית בכביש 90, עלו ארצה לפני כחצי שנה, עם הוריהן ואחיהן בן השנה ושלושה חודשים. ההורים של הבנות לא הגיעו להלווייתן בשל מצבם והאם שעברה ניתוח מורכב במהלך הלילה עדיין לא יודעת מה עלה בגורל בנותיה.
מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי 129 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בכביש 90, בקרוב ל-1,300 תאונות דרכים. באותן תאונות נפגעו כ-3,400 בני אדם, 359 מהם קשה. מתחילת שנת 2019 נהרגו חמישה בני אדם בתאונות בכביש 90, כולל התאונה היום. התשתיות הלקויות בכביש כוללות מחסור בתאורה, נתיבים צרים וגם התנהגות פראית של נהגים ועקיפות מסוכנות שתועדו לא אחת.
האם התאונה הקטלנית הייתה יכולה להימנע? בנובמבר האחרון, לאחר ששמונה בני משפחה אחת נהרגו בתאונה בכביש הדמים הזה, שר התחבורה ישראל כ"ץ מינה ועדה מיוחדת שקבעה כי יש לטפל במפגעי הכביש ולהרחיב אותו בהשקעה מיידית של 300 מיליון שקלים. אלא שבפועל, מאז הצהרת השר דבר לא קרה. שקל אחד לא הוקצה ואף קוצצו תקציבי בטיחות.
כבר חודשים שראש המועצה ערבה תיכונה הסמוכה לכביש זועק בנושא. "כביש הערבה זה שדה קרב, זה שדה קטל", אמר ראש המועצה אייל בלום. "אנחנו זועקים וקוראים לשר האוצר ושר התחבורה כבר שנים - תסיימו לסלול את ארבעת הנתיבים מאילת ועד לצומת הערבה".
מדוע התוכניות לא יוצאות לפועל? כפי שנחשף הערב במהדורה המרכזית, במשרד התחבורה מודים שיש בעיה: אין תקציב. וכך השיבו לאחד התושבים: "חברת נתיבי ישראל פועלת בכפוף ועל פי הנחיות של משרד התחבורה, כאשר כל מקרה נבדק לגופו, תוך התייחסות לתנאי השטח, סדרי עדיפויות ותעדיף תקציבי. מבדיקה שבוצעה מול גורמי המקצוע נמסר כי ריבוד קטע הדרך נשוא פנייתך - כביש 90 מחצבה לצוקים כלול בתוכנית העבודה של החברה. עם קבלת האישורים הנדרשים, לרבות אישור תקציבי, תחל החברה בביצוע".
עו"ד יניב יעקב, סמנכ"ל עמותת "אור ירוק", לא מסתפק בתשובה. "הגיע הזמן שמשרד התחבורה יטפל ויסדיר את התשתיות בכביש הזה", הוא אומר. "אם היום הייתה שם גדר הפרדה יכול להיות שהתאונה הקטלנית הייתה נמנעת. החיים של התושבים לאורך כביש 90 אינם הפקר. צריך לטפל באופן מיידי בכביש הזה ולהסדיר את התשתית המסוכנת לאורכו".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "שר התחבורה הורה לנתיבי ישראל לזרז ביצוע של 17 פרויקטים של מוקדי סיכון בכביש".