צרחות, קללות ואיומים - כך תועדו מספר ישראלים מתנהגים על טיסת ישראייר לוורנה שבבולגריה, בסרטון שהעולה אמש (מוצאי שבת) לרשת ומעורר מאז הדים רבים. בקטע הווידאו הקצר נראים הנוסעים כשהם תוקפים דייל באלימות מילולית קשה, זאת בעקבות ויכוח על מכירת מוצר פטור ממכס על המטוס. גם בחברת התעופה לא נשארו אדישים לסרטון והתחייבו לפעול על מנת למגר את התופעה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"אתה עובד שלי, שילמתי על הטיסה ואני רוצה שוקולד!", נראית אחת הנוסעות זועקת לעבר הדייל. לאחר שניות ארוכות של קללות עסיסיות, הצטרפה לתקרית החריגה גם אחותה שישבה מצדו השני של המעבר. "היא שילמה על כרטיס טיסה, תמכור לה את השוקולד, יא חתיכת זבל!", היא מטיחה לעברו.
הדייל, שנראה מעט המום מהסיטואציה, פונה אל הנוסעים ומבקש מהם להירגע. משנכשלו מאמציו, הוא מזהיר אותם כי למעשיהם עלולות להיות השלכות חמורות. בשלב זה מצטרף למהומה גם בעלה של הנוסעת, שקם לעברו של הדייל, כשהוא מאיים לכאורה לפגוע בו פיזית. רק בזכות התערבות של נוסעים נוספים נמנעה קטטה אלימה.
הסרטון הועלה אמש למספר פורומים של דיילים בפייסבוק, זכה לתהודה רבה ולעשרות אלפי צפיות ושיתופים. לחדשות 2 Online נודע כי מספר דיילים שפרסמו אותו, זכו לקבל הודעות פרטיות מאנשים שהזדהו כקרובי משפחה של חלק מהמצולמים בסרטון וביקשו להסיר את הסרטון מהרשת.
"לא לחינם מכנים דיילים בחברות הזרות את הקו לארץ Isra-hell, ההתנהגות של הנוסעים הישראלים כבר מוכרת לכולם", סיפרה דיילת באחת מחברות התעופה הישראליות לחדשות 2 Online. "יש יעדים שאנחנו מגיעים אליהם כמעט בפחד בגלל שאנחנו יודעים שהנוסעים עלולים להתפרע".
מחברת ישראייר נמסר בתגובה לסרטון כי "תופעת האלימות של נוסעים כלפי צוות הטיסה הולכת ומתגברת. היא אף מצוינת בדוח של הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית. תפקידנו לעשות הכל בכדי למגר התופעה בראש ובראשונה בהיבט הבטיחותי כלפי הנוסעים והציוד בטיסה. הסרטון שהועלה לרשת צולם על ידי אחד הנוסעים ששיתף את כולנו בחוויות שיש לעוקרן מהשורש. ישראייר עושה ותעשה הכל בכדי להבטיח רמת ביטחון ובטיחות גבוהה ומחמירה".