גל גדות קיבלה הצעה רשמית להנחות את טקס האירוויזיון שיערך בשנה הבאה בירושלים - כך פורסם היום (שני) לראשונה באתר ynet. מקורביה של גדות אישרו שאכן נעשתה איתה בדיקה בעבר. בחברת add שמייצגת את גדות הדגישו כי ההנחייה לא תתאפשר: "גל הייתה שמחה להנחות ולקחת חלק באירוויזיון אך לצערנו, אילוצי לו"ז ומחוייבויות קודמות לא מאפשרים זאת".
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
מקורביה של השחקנית המצליחה הדגישו קודם לכן כי העניין לא על הפרק, מכיוון שאין ביכולתה להתפנות לחודש של עבודה על הפרויקט. מנגד, מנחה האירוויזיון בירושלים ב-1999 יגאל רביד קורא לגל גדות לא לוותר על ההנחייה למרות הלו"ז הצפוף: "אני לא חושב שמישהו בארץ יכול להיכנס לשיקולים המקצועיים שלך בעד ונגד, אבל זה יהיה נהדר לך ולנו".
על לוחות הזמנים אמר רביד: "אם זה מתוכנן ומאורגן הפרוייקט לא צריך לקחת יותר משלושה שבועות עד חודש עבודה על שני חצאי הגמר והגמר. לאירוויזיון בירושלים מחכים במשך השנה הקרובה אתגרים מקצועיים ופוליטיים לא פשוטים מבית ומחוץ, אבל הולך להיות האירוויזיון הגדול אי פעם. יאללה בואי".
בתוך כך נמשכות ההכנות לאירוח האירוויזיון ב-2019: המארגנים נוטים, בשל הדרישות לאולם שמכיל יותר מ-30 אלף אנשים, לבחור באצטדיון טדי לאירוח התחרות, אך יהיה צריך לקרותו כדי לעשות זאת. האפשרות השנייה היא אירוח בהיכל "פיס ארנה" שמכיל כ-11 אלף מקומות בלבד.
ישראל תארח את התחרות לאחר שהשיר "Toy" של הזמרת נטע ברזילי זכה בתחרות האחרונה בליסבון. השיר הפך ביום שבת האחרון רשמית לשיר האירוויזיון הנצפה ביותר אי פעם שהועלה לעמוד הרשמי של תחרות האירוויזיון ביוטיוב - Eurovision Song Contest.
שבועיים בדיוק אחרי הזכייה, חצה הקליפ לשיר הישראלי את רף 58 מיליון הצפיות - והפך רשמית לשיר הכי נצפה בעמוד הרשמי של התחרות. נטע עקפה את השיר הזוכה מגרמניה משנת 2010 ואת השיר שייצג את צרפת באותה השנה - והתברגה במקום הראשון.
ההישג של "Toy" מדהים אפילו יותר בהתחשב בכך שהקליפ הרשמי לשיר, שביימה קרן חכמה, נחשף רק לפני חודשיים וחצי - ב-11 במרס, ומאז הספיק לצבור קרוב ל-60 מיליון צפיות - מספר שהשיגו השירים הנצפים מגרמניה ומצרפת רק כעבור 8 שנים מאז ששוחררו רשמית.
ביום בו החלה התחרות השנה, עמד מספר הצפיות בקליפ הרשמי לשיר "Toy" על כ-18 מיליון. תוך שבועיים, במיוחד מאז שהשיר הוכתר לזוכה, נוספו עוד לא פחות מ-40 מיליון צפיות - מה שהפך כעת את השיר לנצפה ביותר אי פעם בעמוד הרשמי של האירוויזיון. ומספר הצפיות רק הולך וגדל.