נוכח המצב הביטחוני, אלפי ישראלי נתקעו בחו"ל בשבוע האחרון וגם היום (חמישי) עדיין ישנם ישראלים רבים שעדיין בחו"ל כי אין להם איך לחזור ארצה. אורי סירקיס, מנכ"ל חברת ישראייר בתגובה לדפנה שפיגלמן, ישראלית שנמצאת עם משפחה ביוון וטיסתה בוטלה או נדחתה כבר 5 פעמים אמר בריאיון לחדשות 12 : "קודם כל באתי להתנצל, אנחנו בהחלט צריכים להשתפר בעניין הזה".

דפנה שפיגלמן טסה לחופשה בקורפו שביוון יחד עם בני משפחתה, אך טיסתם ארצה שהייתה אמורה להתקיים ביום ראשון האחרון, בוטלה לנוכח המצב הביטחוני. מאז כבר 4 טיסות נוספות נדחו ונכון לרגע זה - היא עדיין לא מצליחה לשוב ארצה.

אורי סירקיס מנכ
אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר, דפנה שפיגלמן

"ברגע זה, תוך כדי שאני מתראיינת, קיבלתי הודעה שהטיסה שלי עם ישראייר היום שוב נדחית, הפעם לחצות" שיתפה דפנה והוסיפה: "ישראייר זו חברה מחפירה. לא יעלה על הדעת שקנינו כרטיסי טיסה ב-15 אלף שקלים לחמישה אנשים, מחיר מופקע ליוון הקרובה, כי רצינו להיות בטוחים שנוכל לחזור בכל מצב לארץ ואני עדיין פה".

לדבריה, למרות עיכוב שהיה בשל המצב הביטחוני שסגר את השדה לכמה שעות בודדות, שאר חברות התעופה חזרו לטוס, כולל ישראייר שמטיסה עוד ישראלים ליוון אך לא משיבה אותם לביתם. "בעלי וילדינו הגדולים הצליחו לחזור ארצה עם טיסה של ארקיע, גם במחיר מופקע, ואני נותרתי עם הבת הקטנה חמישה ימים במלון והטיסה נדחית ונדחית. אף אחד לא הציע לשלם את החדר במלון, אף אחד לא מציע עזרה".

אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר אמר לה בתגובה: "קודם כל באתי לכאן להגיד לדפנה שאני מתנצל", אך הוסיף כי אין עוד הרבה לקוחות שחוו זאת והסביר: "רק פחות מאחוז מאלו שטסים איתנו נפגעו מהמצב. אנו מבצעים 55 טיסות ביום ומתחילת השבוע רק 6 או 7 טיסות בוטלו".

נתב
נתב"ג ריק בזמן המלחמה|צילום: אילן ארנון

עוד הוא הוסיף בנוגע לטיסה של דפנה ומשפחתה: "טיסתה חזרה לישראל בוטלה ביום ראשון בשל המצב הביטחוני מכיוון שהייתה מתוכננת להגיע עם צוותים זרים שביקשו לבטל את הטיסה, כמו קבוצות תעופה מובילות נוספות שהפסיקו לטוס. כמו כן, בשונה ממה שדפנה אמרה, אף אחד עד עכשיו לא חזר לטוס, המון חברות בין-לאומיות גדולות עדיין לא טסות לישראל".

כשנשאל סירקיס על היחס והטיפול ללקוחות שנפגעו מהמצב הוא השיב: "אנחנו בהחלט צריכים להשתפר באירוע הזה ולכן אני פה, מסתכל לה בעיניים ומתנצל". כמו כן, הוא הדגיש: "יש מקומות שבהם אין לנו פתרון. ברגע שהשדה נסגר הצוותים סירבו לטוס. אנחנו הצלחנו לשכנע אותם לחזור לטוס למחרת, בניגוד לחברות אחרות שלא הצליחו. כ-200 אלף ישראלים טיסותיהם בוטלו במהלך חודש אוגוסט ואצלנו מדובר בכמות נמוכה מאוד בשל המאמצים הרבים שאנו עושים".

לוח הטיסות בנתב
ביטולי טיסות בנתב"ג בזמן מלחמת חרבות ברזל|צילום: GIL COHEN-MAGEN/AFP via Getty Images

דפנה השיבה לסירקיס בתגובה לדבריו כי מילותיו "המכובסות" לא מתקבלות והתנצלותו אינה מסייעת לה לשוב ארצה: "החופשה שלי נהרסה, אני בלי כל המשפחה שלי, משלמת הון ולא מצליחה לחזור הביתה. התבטלו לי פגישות עבודה, אין לי מספיק תרופות כי לא האמנתי שחברה ישראלית תשאיר אותי פה במרחק שעה וחצי מישראל בלי טיסה כל כך הרבה זמן. מצידי תשכור יאכטה – ותשיט אותי הביתה".

עוד הוסיפה בכעס כי "לא הגיוני שאני פה כבר חמישה ימים בלי דרך לחזור הביתה ואם זו הדרך של ישראייר – אז צריך שמישהו אחר ינהל את החברה הזו. צריך לפצות את כל האנשים שנתקעו פה, כי אחנו לא היחידים, יש פה הרבה ישראלים כמונו".

נתבג, נתב
עיכובים בטיסות מנתב"ג|צילום: חדשות 12

מנכ"ל החברה סירקיס הגיב: "אני לא בורח מהאחריות ואני מקבל את ההמלצה שלך שיחליפו אותי כתוצר מהאירוע הזה" אך הבהיר: "יש אירועים שבהם אנחנו לא יכולים למצוא פתרונות. ואם נסתכל על חצי הכוס המלאה – יכולנו גם כמו חברות תעופה בין-לאומיות אחרות פשוט לבטל את כל הטיסות שלנו אבל אנחנו לא עושים זאת. בהחלט היינו צריכים להרים טלפון ולהתנצל באותו האירוע, אך עדיין בסופו של דבר אנו מבצעים 50 טיסות ביום ואחד מתוך שמונה נוסעים בנתב"ג הוא לקוח שלנו".