ההחלטה של שרת התחבורה מירי רגב להוריד את מספר הנוסעים הנדרש לנסיעה ברכב בנתיב התחבורה הציבורית בכביש 1 לנהג ונוסע אחד בלבד נכנסה היום (ראשון) לתוקף. בעקבות זאת, העומסים בכביש שהיו עד כבדים - התמתנו. על פי נתוני Waze, נכון לשעה 08:30 הבוקר, נצפה עומס בינוני בכביש מספר 1 מזרח, ממחלף לטרון לשער הגיא, המהירות הממוצעת של הנסיעה הייתה 39 קמ"ש והזמן המשוער לנסיעה - 6 דקות.

לעומת זאת, לאחר פתיחת "נתיב פלוס" החדש בכביש 1 מזרח בתחילת חודש דצמבר נרשמו עומסים כבדים במקטע שבין כפר שמואל לשואבה בזמן שבשני השבועות הקודמים לכן נצפה רק עומס בינוני בכביש במקטע שבין נווה שלום לשואבה.

הנתיב השיתופי בכביש 1 (צילום: n12)
הנתיב השיתופי בכביש 1, הבוקר|צילום: n12

כעת, לאחר שהשינוי של השרה רגב נכנס לתוקף, נראה שהמצב חוזר למצב שהיה לפני פתיחת נתיב התחבורה הציבורית - והעומס יורד מכבד לבינוני. כעת, מתאפשרת נסיעה בנתיב ליותר רכבים פרטיים, אך סביר להניח שזה יאט את נסיעת האוטובוסים ורכבי התחבורה הציבורית.

לצורך השוואה, תזמון העומסים בכביש 1 מזרח בשבועיים שלפני פתיחת הנת"צ בחודש נובמבר בימי ראשון (20,27.11) באותה השעה: ב-20.11 נרשם עומס בינוני בכביש מספר 1 מזרח, מנווה שלום לשואבה, המהירות הממוצעת של הנסיעה הייתה 43 קמ"ש וזמן משוער של 14 דקות של נסיעה במקטע. ב-27.11 נרשם עומס בינוני בכביש מספר 1 מזרח, מנווה שלום לשואבה, המהירות הממוצעת של הנסיעה הייתה 46 קמ"ש וזמן משוער של 13 דקות לנסיעה במקטע.

החלטת שרת התחבורה התקבלה לאחר שהצוות המקצועי במשרד הציג בפניה את עבודת המטה שביצע בהמשך לבקשתה. לדבריה, מנתוני צוות המשרד עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות של "נתיב פלוס" כ-130 אוטובוסים בשעה ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים. רגב הדגישה כי "ניתן למקסם את קיבולת הנתיב בזכות הפיכתו לנתיב 2+, שיאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה".