שני אירועים חמורים נרשמו הבוקר (שני) במפגש בין הכביש למסילת הרכבת בסמוך לתחנת חיפה בת גלים, כאשר בסביבות 6:30 בבוקר רוכב קורקינט התפרץ לשטח המסילה לאחר הפעלת כל אמצעי האזהרה וירידת המחסום.
מעט מאוחר יותר, בשעה 10:00, אירע באותו מקום ממש אירוע דומה: הולך רגל חצה את תחום המסילה, גם לאחר הפעלת כל אמצעי האזהרה וירידת המחסום.
בשני המקרים נהגי הרכבות ביצעו בלימת חירום, אך מכיוון שמרחק העצירה של רכבת הינו מאות מטרים - לא הספיקו לעצור עצירה מלאה, ובנס הצליחו רוכב הקורקינט והולך הרגל לפנות את המסילה לפני הגעת הרכבת.
במוקדי הבטיחות ומרכז התנועה הרכבתי הארצי עקבו אחרי המתרחש, ופעלו לצמצם את האיחורים שנגרמו לרכבות הנוסעים באזור חיפה כתוצאה מהאירועים.
ברכבת ישראל אמרו כי הם רואים בחומרה את האירוע ומדגישים לכל משתמשי הדרך, ובהם רוכבי אופניים וקורקינטים, כי אין להיכנס לתחום המסילה ולהקפיד על הוראות החוק בקרבת מפגשי כביש-מסילה.
ברכבת ישראל פעילים כיום כ-60 מפגשי כביש ודרך עם מסילות, המרושתים באמצעי אזהרה מתקדמים. בעשור האחרון בוטלו מעל ל-70 לטובת הפרדות מפלסיות המאפשרות חצייה בטוחה של המסילה ושיפור השירות הרכבתי.
גם המפגש המדובר בבת גלים עתיד להיסגר בקרוב לטובת הפרדה מפלסית, עם השלמתו של פרויקט הכפלת מסילות החוף, אשר יאפשר הרחבה של השירות הרכבתי בין צפון הארץ למרכזה ודרומה, הפעלת רכבות מהירות וצמצום זמן הנסיעה.