המטרה - להיראות כמו בסטורי: אינסטגרם, הרשת החברתית מהמובילות בעולם, שינתה את מודל היופי לחלוטין. שלל הפילטרים שמחליקים את הפנים או מגדילים את השפתיים גורמים ליותר ויותר ישראלים לעבור פרוצדורות רפואיות שיעזרו להן להיראות כמו בדיוק כמו הדמות שמשתקפת בסטורי. הערב (ראשון) בתוכנית חיסכון, התלווינו לכמה אנשים כאלה שבחרו לעבור ניתוחים בגלל האינסטגרם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אחת מהן היא ריקי, צעירה בת 26 מתל אביב שהפכה ללקוחה קבועה במרפאת האסטתיקה של ד"ר שיין. רק לפני כחודשיים היא הגדילה את השפתיים, ואחרי שבילתה באינסטגרם היא הקדימה את התור והזמינה ביקור חוזר, הכל בגלל הפילטר שמעבה את השפתיים. גם קורל הגיעה לקליניקה של ד"ר של מרינה בר לב - עם אותה בקשה: שיפוץ פנים, בדיוק כמו בפילטר.

הרשת החברתית והכוכבות השונות שבה, כמו קיילי ג'נר או קים קרדשיאן, הן אחת הסיבות לעליה ניכרת במספר ההליכים האסתטיים. אלא שבעקבות האידיאל החדש ודרישת הקהל - צצו שלל טיפולים  חדשים כמו איפור קבוע של נמשים, עיבוי שפתיים וגם טיפול ללכסון עיניים - הליך שנועד ליצור מראה עיינים מלוכסנות ולהדגיש קו לסת בעזרת חוטים, בדיוק כמו בפילטרים.

קשה שלא להתייחס לההשפעה השלילית, שבין היתר פוגעת בביטחונם העצמי של לא מעט גולשים, באוקטובר  האחסרון חסמה אינסטגרם פילטרים שמעודדים ניתוחים פלסטיים והרזיה קיצונית – אך עדיין יש לא מעט פילטרים שמשנים  באופן קיצוני את תווי הפנים. לכן המסקנה היא לעשות רק מה שתורם לביטחון העצמי ובעיקר לזכור שחלק גדול מהתוכן הקיים ברשתות – לא בהכרח תואם את המציאות.