נהוג לדבר על המחסור בתקציבים בתקופת בחירות בלתי נגמרת רק בהקשר של הזקנה במסדרון, הצהרונים ובית הספר של החופש הגדול. אבל בדרך לחיים עצמם יש את הדרך, שכרגע הופכת למסוכנת יותר ויותר בשיאו של השיתוק הפוליטי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

תאונת האוטובוס אתמול הזכירה שיש לדוגמא פתרון להיסח הדעת הקרוי טלפון סלולארי, אלא שאי אפשר לקדם את הפתרון. יותר נכון: אין מי שיקדם אותו. מדובר במיסוך של תא הנהג, באופן כזה שלא יהיה בו קליטה בכלל, לא לשלוח הודעות, לא להתקשר וגם לא לשלוח וואסטאפ ולגלוש באינטרנט. הפתרון הנהדר הזה לאחת הבעיות הכואבות בכבישים מחייב חקיקה שתחייב התקנות מערכות בטיחות להגבלת השימוש בטלפון סלולארי בקרב נהגי אוטובוסים ומשאיות. עמותת "אור ירוק" כבר ניסחה הצעת חוק בנושא, אלא שהיא שוכבת ומחכה שהפוליטיקאים יפסיקו להתקוטט ויתחילו לעבוד – ולא רק בקמפיין.

זירת התאונה ברמת גן (צילום: אבנר בן מנחם, תיעוד מבצעי כב
צילום: אבנר בן מנחם, תיעוד מבצעי כב"ה דן

ולא רק זה: האם ידעתם שבעוד רק 3% מכלי הרכב על הכביש הם משאיות, הרי שמשאיות מעורבות ב-20% מהתאונות בכביש? הבעיה המרכזית היא כמובן שעות העבודה המוגזמות של הנהגים. יש גם לזה פתרון: במדינות רבות בעולם הוכנס לשימוש מכשיר דיגיטלי שסופר את שעות הנסיעה, ומתעד, גם רטרואקטיבית, כמה זמן הייתה המשאית על הכביש מהרגע שהותנעה בפעם הראשונה. המחשבה הייתה להכניס לפעילות מכשיר דומה גם בישראל, אלא שבשביל לעשות את זה, צריך שיתוף פעולה של ועדת הכלכלה של הכנסת. הבעיה היא שאין כנסת, ואין ועדת כלכלה.

תאונה כביש 4 צומת הדרים רכב נשרף (צילום: תיעוד מבצעי מד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

אלו רק שתי דוגמאות מיני רבות. הסיפור הגדול הוא שבסוגיה שגובה את המחיר הכי כבד שיש – חיי אדם, אין פיקוח על עבודת הממשלה, שכאמור לא ממש מתקיימת בימים אלה. אין שאילתות, אין ועדות, אין חוקים. "יש סוג של רפיון, לא מרגישים לחץ, דיון עומק בממשלה לא היה משנת 2017", אומרים גורמים בענף התחבורה והבטיחות בדרכים. המציאות הזאת מתנגשת לכולנו בפנים מדי יום.