מדד הקמפיין הוא משאל בהשתתפות פרשנים פוליטיים וכתבים מכלי התקשורת המרכזיים בישראל. המשתתפים מחלקים ציונים לאופן שבו הגופים הפוליטיים והמנהיגים שלהם התנהלו בטלוויזיה, ברדיו, בשלטי החוצות וברשתות החברתיות. התוצאות משוקללות עם סקר שנערך בקרב הציבור הרחב, וכך נבחרים מצטייני השבוע.

כחלון מתחיל לצבור תאוצה. הוא הוציא סרטון שתוקף את לפיד די באגרסיביות, ויש מי שאומרים שהוא עדיין מסוגל להיות ההפתעה הגדולה של הבחירות, למרות הדשדוש בהתחלה. אם הליכוד ימשיך לאבד קולות בגלל שלל הפרשות של נתניהו, הם יכולים למצוא בית חדש אצל כחלון. כל אלה לא נעלמים מעיני הפרשנים, שמעניקים לכולנו את המקום הראשון בטבלה.

 

"יש עתיד" במקום השני, טריטוריה מוכרת מאוד, מבחינתה. לא סתם כחלון מתחרה ישירות בלפיד. נכון לעכשיו, יש עתיד היא המפלגה היחידה שממשיכה בקמפיין חיובי. בזמן שהמפלגות מטילות רפש אחת בשנייה, אנשיו של לפיד מדברים בעיקר על מעשיהם בקדנציה הקודמת והתכניות שלהם לקדנציה הבאה.

הליכוד בשבוע גרוע מאד, שמתבטא במקום שביעי בטבלה. הסרטון הקבוע של מוצאי שבת משווה את נתניהו לבן גוריון בניסיון להעביר את הדיבור ממעון ראש הממשלה לזירה המדינית. אבל השבוע יגיע דוח מבקר המדינה על משבר הדיור ויהיה קשה לליכוד להשלים את הספין הזה.

 

מנגד, המחנה הציוני שומר על ציונים גבוהים, בעיקר בגלל המיקוד החדש של הקמפיין – קמפיין שלילי חד ואגרסיבי נגד נתניהו.

פחות לבקבוקים, יותר ליוקר המחייה

אחרי שהסברנו במה לדעתנו צריכות לעסוק הבחירות, שאלנו השבוע את הציבור הרחב מהו הנושא החשוב ביותר בזמן הזה, מבין הנושאים שכבר עלו על סדר היום. ההתנהלות של נתניהו במקום האחרון. את רוב הציבור מעניין נושא יוקר המחייה. לא ברור אם מדובר בחדשות טובות או רעות לנתניהו.

 

כאשר נתנו לעונים את האפשרות לציין נושאים נוספים שכדי שיזכו בתשומת לב, התשובות היו מגוונות. רבע מהעונים מעוניינים לעסוק במשא ומתן מדיני. גם נושאי השוויון בנטל והפרדת הדת מהמדינה, הנושאים החביבים על יש עתיד. השוויון לקהילה הגאה, שממשיך לרדוף את הבית היהודי, מדורג נמוך ברשימה, כאשר רק 2 אחוזים מהמשיבים חושבים שיש לעסוק בו.

 

נתנו לציבור גם את ההזדמנות לתת בעצמו ציונים למפלגות. כאן ניכר ההבדל בין הפרשנים המקצועיים לבין הקהל. ראשית, ממוצע הציונים של הציבור נמוך יותר. הבית היהודי, שהפרשנים שלחו לתחתית הטבלה, שולטת בראש הרשימה, כמו גם הליכוד. מנגד, גם הפרשנים וגם הקהל לא מרוצים מההתנהלות של ישראל ביתנו בבחירות.

 

במדד אמינות המתמודדים, אין חדשות טובות לנתניהו. כל יריביו הגדולים ממוקמים מעליו. כחלון בראש, ואחריו הרצוג, בנט ולפיד. אריה דרעי, שמנסה לשכנע את הציבור כי הפך לחברתי, צריך עדיין לעבוד קשה. רק אחוז אחד מהמשיבים חושבים שהוא אמין יותר מיריביו.

 

משתתפי הפאנל: אריק בנדר (מעריב), ירון אברהם (ערוץ הכנסת), רזי ברקאי (גלי צה"ל), מקבולה נאסר (רדיו א-שמס), שלום ירושלמי (מקור ראשון), ישראל כהן (כיכר השבת), אודי סגל (חדשות 2) יואב לימור (ישראל היום וקשת), רינה מצליח (חדשות 2), דנה סומברג (מעריב), עידן קוולר (גלי צה"ל), יואב קרקובסקי (רשת ב'), טל שניידר (mako), מתי טוכפלד (ישראל היום), מנחם לזר (פאנלס פוליטיקס), דרור גלוברמן (mako) ועוד. 

ממצאי סקר שנערך עבור MAKO על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס, בראשות מנחם לזר. בסקר השתתפו 500 חברים בפאנל הפוליטי שלPanel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך בתאריך 22 בפברואר 2015. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.6 אחוזים.