אחת מהזירות שבה ישראל נלחמת בימים אלההיא זירת ההסברה של שהנעשה כאן בעולם. הקרב הזה הופך ללא פשוט, כשעשרות מפורסמים בעולם, כמו בלה וג'יג'י חדיד ונטלי פורטמן, שלהם מאות מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות - יוצאים נגד ישראל, פעולותיה ומדיניותה – ולעיתים אף מפיצים ידיעות לא מבוססות כלל שמטרתן היחידה היא להזיק לנראות שלנו בעולם.
במשרד החוץ מספרים היום כי הם מפעילים החל מהשבוע שעבר קבוצה של ידוענים שפועלים בחו"ל, בהם ספורטאים שנמצאים בארצות הברית כמו דני אבדיה, תומר חמד, ערן זהבי וגל מקל. על פי המשרד, הם מפעילים אותם ומציידים אותם בנתונים כדי שיוכלו להסביר את ישראל. פנייה נעשתה גם לנטלי דדון, ולאסיף אלקיים.
When celebrities like @BellaHadid advocate for throwing Jews into the sea, they are advocating for the elimination of the Jewish State.
— Israel ישראל (@Israel) May 16, 2021
This shouldn't be an Israeli-Palestinian issue. This should be a human issue.
Shame on you.#IsraelUnderAttack pic.twitter.com/PJQHT90cNy
ישראל ספגה ביקורת גם מהתקשורת הזרה המסקרת את המבצע, אחרי שלכאורה שלחה במכוון מידע שגוי כתחבולה לקראת תקיפה ברצועה. גם סביב הפלת בניין התקשורת ברצועת עזה, שבו פעלו בין היתר AP ואל-ג'זירה הושמעה ביקורת, וסוכנות הידיעות AFP שפועלת ברצועה הציעה להן מחסה והוודיעה להן כי הן יכולות לשדר מאצלה.
השחקנית והמפיקה נועה תשבי, המתגוררת בלוס אנג'לס, מקיימת בימים אלה מסע הסברה משלה ברשתות החברתיות, ומנסה לשקם את שמה של ישראל בעולם. "אני מרגישה את השינוי התודעתי בתפיסה של ישראל", מספרת תשבי. "יש לנו בעיה שהטיפול בה צריך להיות עמוק יותר מלדברר את הקונפליקט באותו רגע. בשנים האחרונות הייתה הסתה נגד ישראל, שפוגעת בלגיטימציה שלנו כמדינת העם היהודי".
לשאלה האם היא מרגישה שהיא מצליחה לשנות משהו היא עונה: "עכשיו זה לא הזמן לשנות את הדעת העולמית על ישראל. זה הזמן להסביר את המצב שאיתו אנחנו מתמודדים, את האויב שאנחנו שאנחנו נלחמים מולו. אחרי שהכל יירגע צריכה להיות חשיבה מיוחדת של אסטרטגיה ארוכת טווח, של דיפולמטיה בינלאומית. צריך לספר את הסיפור של ישראל כל הזמן ולא לחכות שיהיה משבר".
ישראלים אחרים המוכרים בעולם, צריכים לדעתך להיות פעילים יותר?
"שכל אחד יעשה את ההחלטות שלו. היות שלכל בלה חדיד כזאת יש יותר עוקבים מכל העם היהודי בעולם ביחד – אם סלב כזה או אחר יחליט להגן או לא להגן, זה טיפה בים. זו לא אסטרטגייה ארוכת טווח. צריך לספר את הסיפור שלנו בכל הפלטפורמות וכל הזמן".