לעידו גרינברג לא היה מושג לאילו מקומות יוביל אותו משפט אחד שכתב באינסטגרם - משפט שהפך אותו ממש בטעות מגולש תמים לאימפריה עסקית של איש אחד. "ערב ט' באב, וברדיו דיברו על 'ואהבת לרעך כמוך'", סיפר על הרגע שבו הכול התחיל. "חשבתי שאם אני צריך לאהוב מישהו אחר כמו שאני אוהב את עצמי אז כנראה שאהבה לא תהיה, אבל אם אדמה את מושא האהבה שלי לפיצה - כבר יש לי לבבות בעיניים. אז ניקדתי את המשפט 'ואהבת לרעך כמו פיצה', העליתי לאינסטגרם בצירוף ההאשטג #משפטאחדביום וזה פשוט התפשט כמו אש בשדה קוצים". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ייתכן שאת גרינברג, יזם ובעלי המותג "מיסמס", אתם לא מכירים - אבל במשפטים שלו בוודאי נתקלתם. סיפורו של גרינברג הוא לא סתם סיפור על כוכב רשת שגורף לייקים. מגולש תמים באינסטגרם הוא הפך פחות או יותר ביום לאימפריה עסקית של איש אחד.

החולצות שלו הן לא רק מוצר מסחרי פופולארי, הן כבר הפכו לתופעה תרבותית של ממש והגיעו עד "ארץ נהדרת" והפסטיגל. גרינברג מככב בפרסומות, משתף פעולה עם חברות גדולות ועד שהקורונה עצרה אותו אפילו העביר הרצאות.

עידו גרינברג, האיש שמאחורי מותג מיסמס
הפך לתופעה תרבותית. "מיסמס"

הבדיחה שיצאה משליטה

סיפור ההצלחה של גרינברג החל לפני שלוש שנים, כשעוד היה שכיר שעבד בתפקידי עריכה והפקה בטלוויזיה, וכמו כולם - גם לו היה פרופיל באינסטגרם. מאז המשפט עם הפיצה הוא נשאר מחויב להאשטאג, הקפיד לפרסם באמת מדי יום משפט אחד ביום ויום אחד כמתנת יום הולדת לחברה הוא הדפיס את המשפט "תתאהב בי כבר יא אפס" על חולצה.

"פתאום הכיתוב הזה עם הניקוד נראה לי כמו תבנית, כמו משהו שלם", סיפר. "זה היה מטורף בעיניי. הסתכלתי על זה ואמרתי 'וואו'. תליתי את החולצה על קולב, קיפלתי את השרוולים, צילמתי והעליתי לאינסטגרם וכתבתי בהומור: 'משפט אחד ביום - הקולקציה בקרוב'. האינבוקס שלי התפוצץ מהודעות – אנשים כבר שאלו על מידות, הזמנות ומשלוחים. לקח לי זמן להסביר שזה היה בהומור".

עידו גרינברג, האיש שמאחורי מותג מיסמס
"האינבוקס שלי התפוצץ מהודעות". עידו גרינברג

הבדיחה של "מיסמס" יצאה משליטה, והוא מצא את עצמו מקים בתוך ימים ספורים עסק להדפסת חולצות עם המשפטים שכתב. "אף אחד מאיתנו לא דמיין שזה יגיע להיקפים כאלה ולהמשכיות כזאת", העיד. "זה היה מטורף, הייתי מקבל מאות הודעות כל יום". דורון סיגלוביץ', בעל המפעל להדפסת החולצות, היה גם הוא ספקן: "חשבתי שזה גימיק עונתי שיחלוף. טפו, טפו, טפו - זה לא חלף, ושימשיך ככה".

וזה לא נגמר בחולצות. "מיסמס" ראה עד כמה הביקוש גדול והתחיל להדפיס משפטים גם על מוצרים אחרים. כשהבין כמה כוח יש לו בידיים, החליט לא להסתפק רק במשפטים המצחיקים וניצל את המעמד על מנת להפיץ את סיפור היציאה שלו מהארון, לדבר על זכויות להט"ב ולהקדיש לקהילה את המשפט: "זה רק הלב שלך שקובע מה זו משפחה".

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

"המשפט נכתב על מחאת הפונדקאות ועל החלום הגדול שלי להיות אבא במדינה הזאת, חלום שכנראה הולך ומתרחק", שיתף גרינברג. "מנגנון כתיבת המשפטים שלי עובד דרך מה שאני חווה. ככה אני מעורר שיח ויוצר דיון".

"מה אעשה עם כל האהבה הזו?"

למרבה הצמרמורת, גם בבית העלמין באשדוד אפשר למצוא משפט אחד ביום של "מיסמס". את הכתובת החרוטה על קברה של נעמה טרבלסי ז"ל, שהלכה לעולמה בגיל 15 וחצי בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן, כתב גרינברג לזכר מי שהייתה עוקבת הדוקה של המיזם.

עידו גרינברג, האיש שמאחורי מותג מיסמס
"מה אעשה עם כל האהבה הזו?". נעמה טרבלסי ז"ל
עידו גרינברג, האיש שמאחורי מותג מיסמס
קברה של נעמה טרבלסי ז"ל

"נעמה חלתה בסרטן בגיל 15 והתמודדה כמו גיבורה עם המחלה המזעזעת הזאת", תיאר גרינברג. "היא הייתה מגיבה לי על סטורים וכותבת לי בפרטי. היינו צוחקים, הייתי שולח לה חולצות והיא הייתה מגיעה למכירות. שנה אחרי שהיא נאבקה בעיקשות במחלה, היא נפטרה וכתבתי עליה את המשפט: 'ומה אעשה עכשיו עם כל האהבה הזו שנותרה לי בלב'. אחרי 30 יום קיבלתי צילום של המצבה עם המשפט".

"לא הייתה התלבטות לרגע", שיתפה ד"ר גילת טרבלסי, אימה של נעמה ז"ל. "זה לא ציטוט מהתנ"ך, זה ציטוט מהתנ"ך של היום-יום, מהחיים ומהאהבה. אז מה יותר מזה שיופיע על הקבר של הבת שלנו?". גרינברג התקשה לעצור את ההתרגשות: "זה מדהים, באמת. אנשים בוחרים להנציח את הילדה שלהם דרך משפט שאני כתבתי. במה זכיתי שהצלחתי עם מילים שלי לתפוס מקום כזה בחיים שלה?".

עידו גרינברג, האיש שמאחורי מותג מיסמס
"במה זכיתי שהצלחתי לתפוס מקום כזה בחיים שלה?". גרינברג

מדגמן ישראליות

חברות מסחריות גדולות בארץ ראו איך "מיסמס" סוחף את הרשת והחליטו ליהנות מהפוטנציאל העסקי. בזו אחר זו הן חתמו עם גרינברג על שיתופי פעולה, וכך המשפטים שלו הודפסו על כוסות קפה, כיסויי עיניים לטיסות, סינרים, מחברות ופיג'מות. כעת הוא כבר לא רק האיש שמאחורי המשפטים, אלא גם פרזנטור שמככב בפרונט.

"אנחנו עוקבים אחרי עידו ואחרי העבודה שלו כבר הרבה זמן", סיפרה תמי שחר, מנהלת השיווק של קפה נמס. "חשבנו שיכול להיות פה שיתוף פעולה עם שני מותגים ישראליים מאוד. המשפטים של עידו הם הכי ישראליים שיש".

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by IDO GRINBERG (@mismas) on

בעידן שלפני הקורונה, כשעוד אפשר היה להתקהל והאולמות היו פתוחים כרגיל, גרינברג החל להרצות ולפגוש את הקהל מהאינסטגרם פנים אל פנים. "יש משהו בלצאת מהרשת ולדבר עם האנשים שאתה פוגש", הוא מודה. "אתה חווה איתם חיים שלמים. זה כאילו הם צופים בסדרה ואתה הדמות שהם אוהבים. זה הרבה מעבר למשפט על חולצה - זו חוויה, יש פה איזה קהילה קטנה שנוצרה".

בגילוי לב הוא אומר: "יכול מאוד להיות שיום אחד ייסתם הגולל על המיזם הזה, אבל אני מקווה שעד אז יהיו לי שורשים מספיק חזקים ונטועים באדמה של שלל הדברים האחרים שאני יודע לעשות. ניתן לטעום מהם במוח שלי, בלב שלי ובנשמה שלי". למגישת התוכנית דנה ויס הוא הכין הפתעה: חולצה עם הכיתוב "דנה של שבת".

דנה של שבת (צילום: n12)
ההפתעה לדנה ויס|צילום: n12