אתר העבודה, כך זה נראה (צילום: חדשות)
אתר העבודה, כך זה נראה|צילום: חדשות

במסגרת סקירת אתרי המפלגות לקראת הבחירות הקרובות, חדשות 2 באינטרנט ממשיכים לרדת לעומקם המגה בייטי של המפלגות והפעם מפלגה שעד לא מזמן הייתה מובילה בסקרים ובמנדטים והיום, הייתה שמחה לשדרוג מערכות. אתר מפלגת העבודה שכמו המפלגה עצמה, מתחיל את המרוץ קצת מאוחר, והפעם באופן באלקטרוני.

את האתר בחנו לפי ארבעת הקריטריונים הקבועים: תדירות עדכון, עיצוב, חיפוש ברשת וקישורים.

עדכון: האתר שעלה לאוויר היום, מעודכן באופן הגיוני. בעמוד הראשי ישנם נתוני הפריימריז האחרונים (הידניים למי ששכח) כולל אחוזי הצבעה כלליים ואחוזי הצבעה לכל מועמד. חבל שאין את הרשימה הסופית לכנסת, כולל "הבטחות מקום" כמו נציגי מרחבים וכו'. עוד עדכונים יש בחלק החדשות, שכאמור עקב גילו הצעיר של האתר ישנה בו ידיעה אחת בלבד והיא, כצפוי, מעודכנת.

עיצוב: עיצוב האתר משכיח כמעט כל סממן אדום שהיה נכס צאן ברזל של מפלגת העבודה בעבר, כאשר מעבר ללוגו הקטן וצבע עניבתו של ברק, כל האתר בצבעים בהירים. האתר מצטיין בעיצוב נקי, אולי נקי מדי. מעבר לסיסמת הבחירות "חוזרים לעבודה" בראש הדף, האתר מעלה אוטומטית קטע וידאו (מתוך יו-טיוב) שם מדבר אהוד ברק בעצרת לזכר רבין, ההקשר מובן. עוד תוספות באתר הן דבר היושב ראש, טקסט ביוגרפי על מס' 4 ברשימת העבודה לכנסת, אבישי ברוורמן, סקר ועוד חדשות וידאו. אישית הייתי מצפה ממפלגת העבודה לערוך סקרים קצת יותר רציניים מאשר הסקר הנוכחי, כאשר אחת מן האופציות לשאלה, "האם יש צורך לפרוש רשת ביטחון", התשובה תהיה, "לא, יחי הקפיטליזם החזירי".

חיפוש: כאשר מקישים במנוע החיפוש גוגל את המילים "מפלגת העבודה" (643,000 אזכורים), הבחירה הראשונה תהיה אתר ויקיפדיה בערך,"מפלגת העבודה". זהו חיסרון משמעותי במיוחד למי שלא מכיר את אתר המפלגה או את כתובתו, לא עוזרת העובדה שבכתובת האתר מצוינת המילה העבודה כך, "הבודה" (havoda).

קישורים: האתר עצמו מפנה את הגולשים למס' נקודות, אפשרות לתרום כספים (דווקא עם לוגו של דולר), אפשרות להתפקד לעבודה, ניתן להתעדכן באס אמ אסים או במייל בפעילויות השונות וכאמור אפשרות לצפות במספר קטעי וידאו. בסך הכול סביר, היה נחמד יותר אם הייתה אפשרות לקרוא קצת על חברי הכנסת המכהנים או אפילו קצת יותר על ההיסטוריה של מפלגת העבודה, מפלגה שמתהדרת במורשת רבת שנים.

ציון: 5.5. אתר בחירות בעייתי שגם מנהל הקמפיין, שלום קיטל, הודה כי היה מעדיף אם האתר היה מתוחזק הרבה לפני הזמן בו עלה לאוויר. האתר כרגע לא מנצל שום פלטפורמה מתוחכמת מעבר לכמה סרטוני יו-טיוב ואפילו לא מנצל במאומה את הרעיון הסמי-הומוריסטי ("לא סימפטי") איתו פתחו את בעבודה את קמפיין הבחירות שלהם.

במפלגת העבודה סיפרו כי כרגע ישנן כאלפיים כניסות יומיות לאתר. עם זאת מסבירים במפלגה, כי האתר עלה לפני מספר ימים ספורים בלבד, ובשבועיים הקרובים הם מתכננים להעלות אתר חדש, מקיף ומעודכן יותר. "כולם מנסים להביא את הגולשים לאתר, אנחנו מביאים את ברק ומפלגת העבודה לכל פינה", אומרים במפלגה. "אנחנו רוצים לדבר עם האנשים במקומות בהם הם נמצאים. לשם כך הקמנו לברק כרטיס ברשתות החברתיות קפה דה מרקר ופייסבוק".

לסקירה על אתר "הליכוד"