בשנת 2022 ברור לכולנו שהדיגיטל שינה את העולם. העובדה שהאינטרנט והרשתות החברתיות שינו את הדרך שבה אנו מתקשרים אחד עם השני היא כבר מובנת מאליה, אך האם חשבתם פעם על הדרך שבה הם שינו את עולם התעסוקה והקריירה שלנו מקצה לקצה?
מאז כניסת האינטרנט והרשתות החברתיות לחיינו עולם התעסוקה חווה טלטלה ששינתה את כל כללי המשחק של שוק העבודה המודרני. בתוך מהפכה זו, פרצו מקצועות דיגיטל וניו מדיה שכבשו את עולם התעסוקה החדש. על מנת להשתלב בתחום, צעירים רבים מחפשים הכשרה מקצועית ורלוונטית שתצליח להקנות להם את הכלים הנדרשים להצלחה. בשנת 2015 הוקמה מכללת Digitalent בדיוק למען מטרה זו, וכיום היא מובילה בתחום ומכשירה מאות צעירים לתחומי השיווק הדיגיטלי השונים. שוחחנו עם מנהליה ובוגריה על מנת ללמוד מה סוד ההצלחה, ולהבין עד כמה ההכשרה באמת מסייעת לצעירים במציאת עבודת החלומות.
״בלי הקורס לא הייתי מתקבלת לעבודה״
״הגעתי ל-Digitalent כשיצאתי לחל״ת בעקבות הקורונה. חיפשתי מקצוע שאוכל לעסוק בו גם כשהכול סגור והבנתי שהעתיד הוא פרסום באינטרנט. אין עסק היום, קטן או גדול כאחד, שלא צריך מנהל קמפיינים טוב״, מספרת הילה שדמי (34), מנהלת קמפיינים PPC מזיכרון יעקב, ״למדתי בהכשרה את הבסיס לניהול קמפיין פרסום באינטרנט באמצעות גוגל והרשתות החברתיות, דבר שתרם לי מאוד, ובלעדיו לא הייתי מתקבלת לעבודה. המשרד שלי בקשר עם בית הספר ובזכות הקשר הזה הוא נותן הזדמנות לבוגרי הקורס. זה נחמד לדעת שאני חלק ממשהו גדול יותר ועוזרת ללקוחות להגיע לקהל רחב וליצור הזדמנויות. העבודה מאתגרת ומעניינת, כשכל יום יוצא חידוש כזה או אחר שמשאיר אותנו דרוכים וגורם לנו להיות כל הזמן בלמידה״.
מגיעים גם להייטק
גם לינוי זולדן (29) מרמת גן, היום מנהלת קמפיינים, SEM Account Manager, בחברת ההייטק 888, חשה חיבור עמוק לתחום השיווק הדיגיטלי. ״מאז ומתמיד נמשכתי לעולם הזה. יש לי תואר ראשון בפסיכולוגיה וכלכלה והתחום שלי משלב אותם בצורה המושלמת. אנחנו מנסים להיכנס לראש של המשתמש ולחשוב איזו מודעה תתאים לו בצורה הטובה ביותר. בנוסף לפסיכולוגיה, כל העבודה שלנו באה לידיי ביטוי בהמון מספרים וחשיבה אנליטית, שעוזרים לנו לנתח את הביצועים״, היא מתארת.
לפני כשנתיים היא הגיעה ל-Digitalent, ובזכות הקורס שעברה מצאה את העבודה הנחשקת שעליה חלמה. ״כשקיבלתי את החוזה הייתי בהלם. הסתכלתי אחורה על התהליך שעברתי והייתי גאה בכך שלא ויתרתי והצלחתי להגיע לאחת החברות החזקות בתחום״, היא משתפת ומוסיפה, ״בגיל 27, בשנת 2019, החלטתי לעשות הסבה מקצועית מתחום הכלכלה. בדיעבד אני מבינה שמצאתי תחום שמתאים לי כמו כפפה ליד. הוא מעניין ומתגמל אותי כלכלית ואני לא מתחרטת על כך לרגע״.
גיא יצחק (33), בוגר בית הספר, שבזמן כתיבת הכתבה הצטרף ל-Linkedin ישראל לאחר שקיבל הצעה להתקדם לתפקיד Sr. Enterprise Client Solutions Manager. אך עד לפני מספר חודשים עבד בתור Account Strategist בחברה שבה חולמים ישראלים להשתלב, Google. "התפקיד שלי הוא לסייע לחברות לצמוח עם הכלים המתקדמים שיש לנו״, הוא מספר ומרחיב, "אנו נפגשים עם גורמי השיווק הדיגיטלי של הארגון, מבצעים אנליזה לדאטה המתקבל ממאמצי הקמפיין ומשפרים אותם".
העבודה הייחודית מאפשרת לו תחושת סיפוק גדולה: ״בתפקיד שלי יש לי יכולת להפוך לחלק מה׳משפחה׳ של הלקוחות שלי ולהשפיע באמת על ההצלחה שלהם, דבר שגורם לי תחושת סיפוק וריגוש. אני פוגש מגוון ענק של סטארטאפים וחברות מרתקות בשלבי גדילה שונים, ועם יעדים וצרכים עסקיים שונים. זה פותח בפני ידע רחב והבנה עמוקה לגבי איך ניתן לגרום לעסקים שונים להשיג את היעדים שלהם. יש משהו מרתק בלבנות יחד אסטרטגיית פעולה״.
צריך לדעת לבחור איפה ללמוד
אז מה סוד ההצלחה של Digitalent? ״Digitalent הביאה לתחום ההכשרה כמה בשורות. למשל, מרכז השמה מקצועי שפועל בתוך בית הספר ומפנה בוגרים למשרות של מעסיקים ופורום מעסיקים שמלווה ומעדכן את תכני הקורסים לפי השינויים שמתרחשים בפועל בדרישה למשרות אליהם הקורס מכשיר״, מתארת מאשה דשקוב, מייסדת ובעלים. ״בנוסף, ישנו שילוב קבוע של מומחים טאלנטים בקורסים של בית הספר במטרה לייצר מודלינג של מובילות מקצועית והקמת וקהילה של בוגרי בית הספר שעוזרים אחד לשני למצוא עבודה ומייצרים תכנים של התעדכנות מקצועית. היד על הדופק לצרכים של התעשייה. אנו פותחים קורסים לפי קצב הדרישה של מעסיקים בפועל, מזהים מקצועות והתמחויות חדשות שהופכות לתנאי קבלה לתפקידים השונים בתעשייה והופכים אותם במהירות למסלולי הכשרה״.
לדבריה, בזכות כך Digitalent הפכה למקור גיוסי מרכזי לסוכנויות הדיגיטל המובילות בישראל ולאגפי השיווק של חברות וארגונים שמשקיעים אסטרטגית בערוצי שיווק דיגיטליים. ״אנחנו מקדמים אג'נדות חשובות בתחום שלנו כמו שכר התחלתי מכבד לבוגרי הכשרה מקצועית. אנו נלחמים בתופעת הגילנות שלצערנו עדיין קיימת בתעשייה ויוזמים שיתופי פעולה לקידום תעסוקה בפריפריה גיאוגרפית״, היא מספרת ומרחיבה, ״אנחנו מארגנים מפגשי תוכן ומפגשי נטוורקינג עם מובילי הדעה בענף שלנו, נותנים במה תקשורתית רחבה למובילי מהלכים פורצי דרך ואף מביאים מנהלים ובעלי סוכנויות שחתומים על מהלכים משמעותיים לקבל חשיפה בקורסים שלנו מול קהל מקצועי איכותי״.
לקשר האישי עם המרצים במהלך ולאחר ההכשרה, יש השפעה אדירה לדברי הבוגרים. ״עדי בר אור, המתרגלת האגדית של קורס PPC, עשתה הכול כדי שנצליח. גם בשעות לא שעות היא הייתה עונה, תומכת ועוזרת בכל מה שהיינו צריכים. גם יאן יאנקו, המרצה המדהים שהיה לי לפייסבוק ושם דבר בעולם השיווק הדיגיטלי, עזר לי מאוד וגם לאחר הקורס. מעוז דגני, מרצה מעולה לגוגל, עבר איתנו שלב שלב לאורך כל הדרך ותמיד היה סבלני גם לשאלות פשוטות״, משתפת זולדן.
בזכות כלל היתרונות הללו, הדרך שלהם לקריירה הייתה פשוטה יותר. ״הקורס היה מדהים ונגע במגוון ענק של נושאים רלוונטיים לעולמות האיקומרס כמו ניהול מסע צרכני, ניתוח ביצועים ודאטה, מועדוני לקוחות, הבנה של סוגי הפלטפורמות השונות ועוד. החלק המיוחד שתפס אותי בקורס היה המפגשים המרתקים עם מרצים מחברות מובילות בשוק שהגיעו ושיתפו על הדרך שלהם בקריירה ועל הנגיעה שלהם לעולמות התוכן של הקורס״, מתאר יצחק ומדגיש, ״זה נתן ערך מוסף מדהים למפגשים ויצר נווטרקינג רחב ומגוון עבור משתתפי הקורס. ארגון הבוגרים של Digitalent מארגן לא מעט אירועים והרצאות. כך משמרים את תהליך הלמידה המתמשך עבור הבוגרים״.
במקרה של זולדן, המייסדת דשקוב אף לקחה חלק פעיל בתהליך שלה למציאת עבודה: ״מאוד קשה בתור ג׳וניור למצוא מקום עבודה ראשון. אחרי הקורס חיפשתי עבודה בכל מקום ובכל שכר. מאשה עשתה כל מה שהיא רק יכולה בשביל לקשר את הבוגרים ואת מפוטרי הקורונה למקומות בהם צריכים עובדים. אני יכולה להגיד שרק בזכות מאשה והקשרים שייצרתי ב-Digitalent מצאתי את דריסת הרגל הראשונה שלי בתחום. היום, בכל מקום אליו אני הולכת, אני מגלה עוד ועוד בוגרים ואנשים שמכירים את המרצים ואת בית הספר״.
״מטרתנו להסביר לסטודנטים את ה׳למה׳ ולא רק את ה׳איך׳״
המגוון הרחב של הקורסים ב-Digitalent מושך עוד ועוד צעירים לבית הספר. ״המגוון הרחב ביותר של קורסים לתחום השיווק נמצא במקום אחד. מי שמחפש מקצוע וקריירה – אנחנו האופציה הטובה ביותר״, מדגישה מיכל ורקל, מנכ״ל Digitalent. במסגרת כך, ישנם מספר קורסי הכשרה המוצעים לתלמידים. ״קורסי הכשרה מיועדים למבקשים להיכנס לתחום כקריירה ראשונה (או שניה ושלישית). אלו יכולים לבחור ללמוד ׳קורסי שיווק דיגיטלי׳ באחת מהתמחויות ׳ניהול תוכן וסושיאל׳, ׳ניהול קמפיינים ממומנים PPC ואפילו בהתמחות כפולה. ״העומדים בתנאי הקבלה, יכולים לבחור במסלול ייעודי לשיווק בהייטק", היא מתארת ומוסיפה: "ישנם גם קורסי עומק והתמחות יחודיים לעובדים בתעשייה. עובדים אלו באים ומקבלים את הידע העדכני ביותר בתחומי הדאטה והאנליזה, ניהול מתקדם של אתר eCommerce, וכמובן שיווק דיגיטלי״.
רוצים לשמוע עוד על לימודי שיווק דיגיטלי ב-Digitalent? לחצו כאן