יותר משני שליש מהאזרחים גולשים באינטרנט, וזו סיבה מספיק טובה עבור המפלגות לעשות שימוש נרחב ברשת כדי להעביר אל הציבור את המסרים. ה"דיבור" במערכת הפוליטית הוא שהאינטרנט יכריע את הבחירות, וכבר עכשיו הוא מוצף בעשרות סרטונים, שאנחנו ניסינו לבדוק מי עומד מאחוריהם.
שלושה צעירים הפיקו את קליפ ה"לבני בוי" – שיר אהבה ליו"ר קדימה ציפי לבני. "היה נשמע לי צחוקים, היה נשמע לי מגניב לפנות לקהל צעיר שייתקע לו שיר בראש", מסביר נירן אבישר, אחד מהיוצרים את ההפקה העצמאית. במהלך השבוע האחרון, בראשיתו עלה לאוויר, צפו בסרטון 4,000 גולשים. סרטון נוסף שרץ ברשת יוצא נגד לבני – סרטון על משקל תכנית הילדים הישנה "ציפיטפוט".
"קליפ אחד ביוטיוב (אתר שיתוף קטעי וידאו) - אם הוא קולע, אם הוא משעשע, אם הוא מושחז - יכול להגיע לעשרות אלפי צפיות ביום", אומר צביקי לוין, סטודנט. בקדימה טוענים שהאינטרנט יהיה מחולל השינוי. אבל כרגע החשיפה לסרטונים שלהם מגיעה לכמות מצומצמת של אנשים – פחות ממנדט.
"העיקרון הוא לפרוץ רגע - לא להוביל אנשים עם סיסמאות לאתר – לדבר איתם", מסביר אלון מוליאן, בעל חברת פרסום. "אנחנו מנהלים שיחות עם אלפים ביום".
ביום רביעי האחרון עשינו מבחן קטן לשיתוף הגולשים: שלחנו דרך האתרים של קדימה, העבודה והליכוד שאלה לברק, לנתניהו ולבני. עד לסוף השבוע לא קיבלנו תשובה מאף אחד מהם.