חברת האם של גוגל אלפבת מרסקת את התחזיות עם צמיחה של כמעט 50 אחוז בהכנסות. החברה פרסמה אמש (שלישי) את הדוחות הכספיים שלה שמהם עולה כי סך המכירות של החברה ברבעון מסתכמים ביותר מ-65 מיליארד דולר.
התוצאות שהציגה החברה מעידות כי פלטפורמות הפרסום שלה צלחו את ההגבלות החדשות במעקב אחר משתמשי מובייל. באמצעות מנוע החיפוש, יוטיוב ושיתופי פעולה ברשת, גוגל מוכרת יותר מודעות מכל חברה אחרת. הביקוש לפרסום בגוגל עלו בעקבות התפרצות מגפת הקורונה שהובילה לעלייה במכירות אונליין.
ההכנסות של גוגל מפרסומות עלו ב-41 אחוז ל-53.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי. ההכנסות של החברה משירותי הענן עלו ב-45 אחוז לכמעט 5 מיליארד דולר, קצת פחות מהתחזיות של 5.2 מיליארד דולר.
החברה פרסמה את הדוחות לאחר סגירת המסחר ולכן התוצאות עדיין לא משתקפות במניית החברה.
הרווח הנקי של החברה ברבעון היה 18.936 מיליארד דולר, או 27.99 דולר למנייה – יותר מהתחזיות שצפו רווח של 24.08 למנייה.
אחד האתגרים שאיתם התמודדה החברה היה החשש של המשתמשים מהאופן שבו גוגל וחברות אחרות אוספות עליהן מידע כדי להתאים להם את הפרסומות. לאחרונה, אפל איפשרה למשתמשי האייפון שליטה גדולה יותר ביכולת שלהם למנוע מהחברות לעקוב אחר השימוש שלהם במובייל.
השינוי במדיניות הפרטיות של אפל הובילה לכך שהמתחרות של גוגל פייסבוק וסנאפ (סנאפצ'ט) לא הצליחו לעמוד בציפיות והציגו תוצאות מאכזבות.
על פי ההערכות, גוגל נפגעה פחות בגלל היעילות באיסוף מידע של מנוע החיפוש שלה, שמתבצע בו שימוש נרחב גם בדסקטופ.
ענקיות הטכנולוגיה נמצאת במוקד העניין וגם בכירים בגוגל שעוסקים במדיניות הפרטיות של יוטיוב העידו בפני הקונגרס בארה"ב יחד עם חברות נוספות על ההשפעות והפגיעה של הרשתות החברתיות על משתמשים צעירים.