מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: משרד הבריאות | לפמ

מבצע עלות השחר השפיע גם על מצעד קקטוס הזהב, כשהפרסומת החשובה של משרד הבריאות להתמודדות עם חרדה בזמן אזעקות התברגה במקום הראשון

משרד פרסום: לפמ | שם הפרסומת: משרד הבריאות / התמודדות עם חרדה | מנהלת תוכן וידאו : נורית פיינמן | מנהל לקוח: מאיה לוי | הפקה: מולה הפקות | מדיה: דיאנה מסלם | מנהלת מדיה: טליה לוינס 

מקום שני: 9 ביטוח | גליקמן שמיר סמסונוב

אודי כגן נכנס שוב לדירוג עם הפרסומת לביטוח דירה של 9 וחוזר למקום השני. 

משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס | לקוח: 9 ביטוח | סמנכ"ל שיווק: מרב קליפר פרץ | מנהלת שיווק: ורד ברזילי | מנהלת פרסום: רותם מזרחי | מנכ"ל משותף ומנהל קריאייטיב ראשי: יגאל שמיר | צוות קריאייטיב: אבנר ראסל, יעל אפלבאום, דודי בן סימון | סמנכ"ל לקוחות: קרן שכטר ויסמן | סופרוויזרית: אלינה דבורצקיה | מנהלת מחלקת הפקה: מירי סלהוב | מפיקה: שחר לוי | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: נילי ברונר, גלי סקל, מיה זהר 

מקום שלישי: תפוצ'יפס | אדלר חומסקי & ורשבסקי

הפרסומת של תפוצ'יפס עם עומר לביא, מגדל תפוחי אדמה בנירים, ממש מצליחה. אחרי שכיכבה גם במצעדים של השנה שעברה היא חוזרת לסיבוב נוסף על המסך ונכנסת היישר אל הדירוג.

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי | תפוצ'יפס |  חיוך שמתחיל בשדה | סמנכ"לית שיווק: לירונה ספיבק | מנהלת מותג: יעל שני | מנהל תוכן ודיגיטל (מנהל פרסום): אברי משטרי | משנה למנכ"ל וניהול לקוח ראשי: אלעד הרמל | משנה למנכ"ל ומנהל קריאטיב ראשי: טל ריבן | סמנכ"ל קריאטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאטיב: קובי כהן | מנהלת לקוח: טל וייסבוך | סופרוויזרית: מאיה אדיב | תקציבאית: ענת שפיגלמן | הפקה: יש הפקות | מנהלת מדיה: יערה גילת | משרד מדיה: יוניון | מנהלת קמפיין של משרד המדיה: דנה מנור

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%