מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: משרד החינוך | לפ"מ

משרד החינוך עם קמפיין התערבות נכנס השבוע הישר למקום הראשון.

לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, הקמפיינים המרגשים ביותר אלו הקמפיינים שיודעים לגעת לנו בעצב חשוף ואחד הרגישים ביותר הוא של ילד שעובר התעללות – דבר שגורם לפרסומת של משרד החינוך להיות אחת המרגשות ביותר בעיני הצופים השנה מצד אחד. אבל גם כזו שידברו עליה ושלמרות הכל ירצו לצפות בה שוב. נקווה רק שהמסר יעבור ושהילדים של כולנו יגיבו בזמן אמת ויעצרו את התופעה המיותרת הזו.

משרד פרסום: לפ"מ | שם הפרסומת:  משרד החינוך - באים בטוב .לא מרימים ידיים | מנהלת תוכן וידאו: נורית פיינמן | מנהל לקוח: גיא גץ | הפקה: מרקט מאסטר | מדיה: דיאנה מסלם | מנהלת מדיה : טליה לוינס 
 

מקום שני: מכבי שירותי בריאות | יהושע TBWA

אדיר מילר בתור מדריך קפוארה נכנס עם מכבי למקום השני.

לדברי אוליניק, מסתבר שעונת הנדידה מתחוללת גם בקיץ, אחרת אין הרבה הסבר לשני הקמפיינים שעלו במקביל למעבר קופה (מכבי ומאוחדת). אז למרות שאנחנו ממשיכים עם דמויות הזויות (סליחה אדיר), נראה שאנחנו עדיין אוהבים לראות אותו כך.

משרד פרסום: יהושע TBWA | לקוח: מכבי שירותי בריאות | שם הפרסומת: מכבי מזמינים אתכם לזוז | סמנכל שיווק: נירית בן קיש | מנהל פרסום: ליאת פישר, רבקה שרגא, אוהד יפרח | מנהל קריאייטיב: קורן וייס | מנהל לקוח: אור לוין, מתן ברוכיאן, דפנה דביר | הפקה: קוקורוזה, ענת הררי | משרד מדיה: OMD TLV | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: רונה וולברום, דוד קיאק

מקום 3: בזק | אדלר חומסקי & ורשבסקי

הפרסומת של בזק לשירות ה wifi החדש נכנס הישר למקום השלישי המכובד..

לדברי אוליניק, השילוב של כוכבי קופה ראשית וגידי גוב מצליח גם הפעם לקסום לצופים והפרסומת מצליחה להיות אטרקטיבית במיוחד, אם כי מעט פחות מהקודמות.

 

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי | לקוח: בזק | שם הפרסומת: יש לו ת'סיבים של בזק | סמנכ"לית שיווק: קרן לייזרוביץ' | מנהלת תקשורת שיווקית: מיכל רוזנטל | מנהלת פרסום: יפעת גולן | סמנכ"ל קריאייטיב: מיכאל קוטקס | מנהלת לקוחות: ליאור גלעד | הפקה: ראבל סרטים | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: אלין יפת

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%