מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?
מקום שלישי: מפעל הפיס | אדלר חומסקי
החלום של כולם הוא לזכות בפרס הגדול. בפרסומת החדשה בסדרת "סיפורי זוכים" רואים את הזוג שהלך להתחסן וזכה במיליונים. הפרסומת קיבלה ציון גבוה מ-45 אחוז מהפרסומות האחרות, ציון גבוה של 87 אחוז במדד האטרקטיביות, 68 אחוז במדד ההשפעה למותג ו-93 אחוז במדד המסכם.
שם הפרסומת: מפעל הפיס - סיפורי זוכים | סמנכ"ל שיווק: צביקה פיליפס | מנהלת שיווק לוטו: דורית שוהם | מנהלת פרסום: חמי פדן | סמנכ"ל קריאטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאייטיב: אורי שהם | מנהלת לקוח: ליאור גלעד | סופרוויזרית: רויטל שיף | הפקה: מיאלמה | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: חן גרנות
מקום שני: משרד הרווחה | לפמ
הפרסומת של משרד הרווחה שקוראת לנשים במערכת יחסים אלימה לא להתעלם הגיע לציון הגבוה מ-45 אחוז מהפרסומות האחרות במדד הזכירות, ציון של 84 אחוז במדד האטרקטיביות, 97 אחוז במדד ההשפעה למותג וציון מסכם של 96 אחוז.
שם הפרסומת: אלימות במשפחה | מנהלת אגף קישרי חוץ ודוברות: ענת רז | דובר: גיל חורב | מנהל קריאייטיב: שרית יפת | קריאטיב: אורי שהם, שרון סולימן | מנהל לקוח: לירון סרפרז | הפקה: מולה הפקות | משרד מדיה: לפמ | מנהלת מדיה: טליה לוינס | מנהלת קמפיין מדיה: דיאנה מסלם
מקום ראשון: בנק דיסקונט | אדלר חומסקי
הפרסומת הראשונה של רותם סלע עבור בנק דיסקונט עוררה הדים בכל כלי המדיה עוד לפני שעלתה לאוויר. עכשיו היא שומרת על המקום הראשון שבוע שני ברצף. גם הפרסומת עצמה זכתה לציון הגבוה ביותר - והיא הפרסומת שהכי אהבתם השבוע. הפרסומת קיבלה ציון גבוה במדד הזכירות (68 אחוז). ציון המדד המסכם: 97 אחוז.
מנהלת השיווק: סביון בר-סבר | מנהלת פרסום: יעל ברמק | משנה למנכ"ל ומנהל קריאטיב ראשי: טל ריבן | משנה למנכ"ל וניהול לקוח ראשי: אלעד הרמל | סמנכ"ל קריאטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאטיב: קובי כהן | משרד מדיה: מדיה קום | מנהלת מדיה: נטלי קינן
על המדד
מדד הפרסומות פותח על ידי חברת המחקר שילוב ונועד להעריך את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 12 שאלות שונות): זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר. לדוגמא: פרסומת המקבלת את הציון 80, טובה יותר מ 80% מהפרסומות שנבדקו עד כה.
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%