מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: בנק דיסקונט | אדלר חומסקי & ורשבסקי

רותם סלע עם חיים הכט כשחקן חיזוק כובשת את המקום הראשון.

לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, רותם סלע ממשיכה לבלוט בפרסומת שהיא עושה וזה לא משנה אם היא מוכרת לנו מזגנים, חשבון בנק או משכנתא. הפרסומת אולי לא המצחיקה ביותר (בטח לא בהשוואה לזו שבמקום השני) אבל היא ללא ספק בולטת וזכירה – וזוהי נקודת הפתיחה הטובה ביותר לכל פרסומת ובמקרה שלנו – מצליח להביא אותה בבטחה למקום הראשון של השבוע.

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי | לקוח: בנק דיסקונט | שם הפרסומת: רותם וסאנשיין הופכים כל אבן | מנהלת השיווק: סביון בר-סבר | מנהלת פרסום: יעל ברמק | משנה למנכ"ל וניהול לקוח ראשי: אלעד הרמל | משנה למנכ"ל ומנהל קריאטיב ראשי: טל ריבן | סמנכ"ל קריאטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאטיב: קובי כהן | משרד מדיה: מדיה קום | מנהלת מדיה: נטלי קינן

מקום שני: 9 ביטוח | גליקמן שמיר סמסונוב

אודי כגן X 2 מכה שנית ונכנס למקום השני...

לדברי אוליניק, הפרסומות של 9 ביטוח מצליחות להיות מהפרסומות המשעשעות ביותר בתחום הביטוח ובכלל ולמרות שהפרסומת איננה חדשה, נראה שהביצועים שלה דווקא משתפרים עם הזמן.

משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס | לקוח: 9 ביטוח | סמנכ"ל שיווק: מרב קליפר פרץ | מנהלת שיווק: ורד ברזילי | מנהלת פרסום: רותם מזרחי | מנכ"ל משותף ומנהל קריאייטיב ראשי: יגאל שמיר | צוות קריאייטיב: אבנר ראסל, יעל אפלבאום, דודי בן סימון | סמנכ"ל לקוחות: קרן שכטר ויסמן | סופרוויזרית: אלינה דבורצקיה | מנהלת מחלקת הפקה: מירי סלהוב | מפיקה: שחר לוי | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: נילי ברונר, גלי סקל, מיה זהר 

מקום שלישי: תמי 4 | אדלר חומסקי & ורשבסקי

את תשתי?

הפרסומת לתמי 4 נכנסת למקום השלישי עם סיפור אהבה(?) ייחודי. אולי בהשראת חתונמי?

לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב, הפרסומת לתמי 4 היא מהפרסומות שלוקחות הימור מסוים ביחס לצופים. האם יבינו את ההומור והקריצה או שיפלו למלכודת ו"יכעסו" על עידן חביב (ואולי ירחמו קצת על בת זוגו)? בהרבה מאוד מקרים זה לא ממש מצליח והצופים לא מצליחים להתעלות ולהבין את התחכום והקריצה. אבל במקרה שלנו,לשמחת אנשי שטראוס מים, ההימור הצליח ונראה שהצופים מבינים ומתחברים להומור ולמסר של הפרסומת.

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי | לקוח: שטראוס מים תמי 4 |  שם הפרסומת: את תשתי | מנהלת אגף שיווק: טלי אליצור | מנהלת מחלקת צמיחה: ז'אנה אוחיון | מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית: דפנה גן | מנהלת שיווק: איילת שטיין | מנהלת פרסום: הילה פרדיארו | סמנכ"ל קריאייטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאייטיב: קובי כהן | מנהלת לקוח: ליאור גלעד | תקציבאית: שי בארי | הפקה: מיאלמה | משרד מדיה: מדיהקום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: אלין יפת | מדיה פלנרית: אוריה זקן 

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+. 

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%