המלחמה באוקראינה מייצרת מציאות מאתגרת במיוחד גם לחברה הישראלית שמורגלת למלחמות. לא מעט חברות ישראליות הביעו את עמדתן בנוגע לסכסוך והביעו סולידריות עם העם האוקראיני בדרכים שונות: הפסקת פעילות ברוסיה, בהבעת תמיכה פומבית ועוד. פרימיס הישראלית, מבית משרד הפרסום מקאן, החליטה להשתמש בפלטפורמת המלצות תכני הוידאו שלה כדי לסייע בעיצוב דעת הקהל העולמית ולהפיץ דיווחי חדשות מהימנים בקרב לקוחותיה. 

צילום מסך נגן פרימיס מאתר markets.businessinsider. (צילום: צילום מסך נגן פרימיס מאתר markets.businessinsider.com)
הנגן של פרימיס|צילום: צילום מסך נגן פרימיס מאתר markets.businessinsider.com

החברה ממליצה על יותר מ-5 מיליארד סרטים בחודש ועובדת עם יותר מ-3,000 אתרי תוכן, שנפרסים ברחבי העולם בשלל קטגוריות. "שלושה או ארבעה ימים אחרי שהחלה המלחמה מנהלת משאבי האנוש שלנו נכנסה כדי לספר לנו שמספר עובדים, שחלקם בעלי שורשים ברוסיה ובאוקראינה, שאלו אותה מה אנחנו עושים כחברה כדי להביע עמדה כנגד מה שקורה באוקראינה", מספר רותם שאול, מנכ"ל משותף בפרימיס, על מה שהוליד את הרעיון. "במקום להסתפק בעוד פוסט בסושיאל והוספת צבעי דגל אוקראינה ללוגו שלנו החלטנו להשתמש בפלטפורמת המלצת הוידאו שלנו כדי לתעדף את התכנים בנושא ובכך להגדיל את המודעות, לחשוף כמה שיותר גולשים לתוכן מהימן סביב המלחמה ובנוסף להפנות את הגולשים לדף התרומות של האו"ם כדי שהמודעות הזאת גם תתורגם למשהו אקטיבי שיכול לעשות טוב".

 

צילום מסך נגן פרימיס מאתר elpais.com (צילום: צילום מסך נגן פרימיס מאתר elpais.com)
הנגן של פרימיס|צילום: צילום מסך נגן פרימיס מאתר elpais.com

יותר מ-170 מיליון קטעי וידאו בנושא פורסמו בפלטפורמה מאז התחילה החברה את המהלך, כ-62 אלף גולשים הקליקו ועברו לדף התרומות של האו"ם, אחוז ההקלקה כפול מהממוצע ברשת של פרימיס. כ-1,400 אתרים לוקחים חלק ביוזמה. התוכן שקודם כולל דיווחים של ספקי חדשות מהימנים כגון סוכנויות הידיעות רויטרס, AP ו-AFP הצרפתית וענקית המדיה האמריקנית USA Today. כמו כן, הזווית הכלכלית מכוסה על ידי בלומברג, Business Insider ו-Cheddar. כיאה לסיפור החדשותי המוביל בעולם, הוא זוכה לסיקור גם באתרים שבדרך כלל לא לוקחים חלק בדיווחים מסוג זה כמו אתרי גיימינג, תרבות, אופנה וכמובן ספורט.