עברו כבר שבועיים מאז שהראפר יאנג דולף נרצח בגיל 36מחוץ למאפיה בממפיס על ידי מתנקשים עם נשק אוטומטי. עכשיו מתברר, וקצת מאוחר ממדי, שהמוזיקה שלו הפכה לפופולרית מתמיד. לפי הדיווח של הבילבורד קטלוג המוזיקלי שלו - להגדרתם, שירים שהוא הזמר המוביל או משתתף בהם - חווה קפיצה של מאות אחוזים בשירותי הסטרימינג.
לפי שירותי ה-MRC, בשבועיים מאז המוות של דולף (17 עד ה-30 בנובמבר), נעשו 210.8 מיליון האזנות בשירותי ההזרמה (ספוטיפיי, אפל מיוזיק וטיידל) רק בתוך ארצות הברית. זה אומר קפיצה של 573.4% ממה שעמד על 31.3 מיליון בשבועיים לפני כן. עוד הוסיפו שהיום עם מספר האזנות הגבוה ביותר היה יום לאחר הרצח: 27.3 מיליון.
הפופולריות של המוזיקה שלו תורגמה גם לקפיצה מצעדי הבילבורד עצמם. "100 Shots" הגיע למקום התשיעי ו-"Play Wit Yo Bitch" למקום ה-24 במצעד המכירות של שירי ההיפ הופ וארנ'בי. Rich Slave, האלבום ששחרר בקיץ שעבר, מכר 16 אלף יחידות בשבוע שנגמר ב-25 בנובמבר - למעלה מ-64% בשבוע שלפני כן.
אז מה קרה עם הפרויקט במצעד אלבומי ההיפ הופ? הגיע למקום ה-19, הגבוה ביותר שלו מאז השבוע השני ליציאותו, אז היה במקום 14 (בשבוע הראשון שלו הגיע למקום השלישי). במצעד הראשי של הבילבורד (טופ 200) האלבום כרגע במקום ה-50. זו לא תופעה חדשה, אבל זה עדיין עצוב שרק לאחר המוות שלהם, אמנים רבים זוכים לפופולריות מאנשים שפתאום מגלים את המוזיקה שלהם או מכאלו שהתעלמו במודע.