ניסיון להשפיל את להקת "ניקלבק". הרכב הניאו-מטאל הקנדי, שמוכר לחובבי הרוק מלהיטים כמו "How You Remind Me" ו-"Hero" (ושימש השראה כבדה ללהקת "סינרגיה" הישראלית), זוכה בימים אלה למחווה שלילית יוצאת דופן - חובבי מוזיקה בריטים, שמתעבים את הלהקה, פצחו בקמפיין "קיקסטרטר" לגיוס כספים, שנועד למנוע את הגעת "ניקלבק" להופעות באנגליה בכלל ובלונדון בפרט.
השם שהעניקו לקמפין הוא "Don't Let Nickel Back", והם מנסים לגייס תרומות בסך כולל של אלף דולר, בטענה שהמוזיקה של הלהקה היא "בלתי ניתנת להאזנה". "תארו לעצמכם", כותבים מייסדי הקמפיין, "אלפים, אולי עשרות אלפי חובבי מוזיקה, לא צופים בהופעה של ניקלבק בלונדון. זה יהיה נהדר. אגדי. אנחנו מעזים לומר, שינוי כללי המשחק?".
Nickelback - Edge Of A Revolution
האכזריות של הקמפיין מדהימה: "תרומה של דולר אחד לקמפיין תגרום לשליחת אי-מייל בשמו של התורם למנהליה של הלהקה, עם בקשה שלא יגיעו להופעות באנגליה בכלל ובלונדון בפרט בטווח הזמן הנראה לעין, כלומר בשנים הקרובות. הבונוס הוא שלא תראו הופעה של ניקלבק. תמורת תרומה של 10 דולר, יישלח אי-מייל עם ביטויים מפורשים יותר, עם אימוטיקונים מרגיזים אחד או שניים. תרומה של 50 דולר תגרום לשליחת אמפי3 עם המוזיקה של ניקלבק אל חברי הלהקה, מה שעשוי להוביל לפרישתם ממוזיקה באופ מיידי".
מאחורי הקמפיין עומד בחור בריטי, קרייג מנדל, שבטוח בסיכוייו להצליח, אחרי שחבר שלו, אנדרו גולדין הצליח לגרום בעזרת קמפיין הפוך ללהקת ה"פו פייטרז" להגיע להופעה בעירו ריצ'מונד שבוירג'יניה. "אין בקמפיין הזה רווח אישי וכל ההכנסות ילכו לצדקה", כותב מנדל, "או אולי לעזרתם של אלה שכבר הושפעו מהאזנה למוזיקה של הלהקה". במציאות, מסתבר שקמפין השנאה שלו לא מצליח - עד כה, ב-27 ימים, הוא הצליח לאסוף רק 71 דולר מ-15 משתתפים.
אלבומה החדש והשמיני של "ניקלבק", "No Fixed Address", צפוי לצאת ב-17 בנובמבר, ולכלול את הסינגל "Edge Of A Revolution". ואולי הם יהיו אלה שיצחקו אחרונים. "ניקלבק" רגילים שיורדים עליהם, וככל שיורדים עליהם הם מצליחים יותר. אלבומם הקודם, מלפני שלוש שנים, נמכר בארצות הברית בלבד ביותר ממיליון עותקים. באותה השנה הגיעה הלהקה למקום הראשון בסקר שבדק מי הוא האמן הכי דוחה ("Turn Off"). במקביל זכו לעצומה שקראה להעיף אותם מהופעה במחצית של משחק פוטבול נחשב, שנערך באופ מסורתי בחג ההודיה. הם הופיעו בכל זאת. "אנחנו מקבלים ביקורת כל הזמן", אמר אז הסולן צ'אד קרוגר ל"בילבורד". "אנחנו מוכרים הרבה אלבומים, ממלאים איצטדיונים, ולא שומעים הרבה תלונות".