ויני ויצ'י הפכו כבר מזמן לאחד השמות הבולטים במוזיקה האלקטרונית העולמית ועכשיו עם הטראק החדש שלהם "לא נבוש" (Lo Nevosh), יש מצב נשמע עליהם אפילו יותר בתקופה הקרובה. השיר החדש כבר הספיק להפוך לוויראלי בטיקטוק אחרי שהשניים פתחו איתו את הסט בפסטיבל השנתי האולטרה מיאמי, אבל כשיצא רשמית ביום שישי האחרון, הופתענו לגלות שהם חתומים עליו עם לא אחר מאשר גברי פונטה, חבר ההרכב אייפל 65 שאחראי על הלהיט האלמותי Blue ועם מפיק ישראלי נוסף, צפריר יפרח.
בין אם זה הסימפול של הניגון מהמקורות - "לא נבוש, לא נכלם, לא ניכשל לעולם ועד" - או ההצלחה הגדולה בטיקטוק עוד לפני יציאת השיר, יחד עם חתימת הסאונד הייחודי – כל אלה צפויים להפוך אותו לאחד הלהיטים האלקטרונים החמים בעונת הפסטיבלים הקרובה. בשיחה עם mako מוזיקה השניים סיפרו לנו על התגובות לשיר ומה עמד מאחוריו.
"הרעיון נולד כשאני הייתי בטור ארוך בסין", מספר מתן קדוש מהצמד, "נכנסתי לבית כנסת של הבית היהודי בשבת להתפלל, ובאמצע התפילה קלטתי את הניגון הזה. אמרתי לרב שאני הולך לעשות מזה טראק והוא כמובן שמח. כשחזרתי לארץ הרגשתי שזה הזמן הנכון להרים את הכפפה ולעשות את זה".
איך היו התגובות?
מתן: "קיבלנו המון תגובות חיוביות. גיליתי שזה ויראלי בטיקטוק כשהמוהל של הילדים שלי שלח לי לינק. קיבלתי את זה ממקומות מאוד לא צפויים – מרואת החשבון שלי, מנהלת הבנק והרופאה. בדרך חזרה ממיאמי, מעט אחרי הפיגוע הנורא בחדרה, טייסים קראו לנו לקוקפיט והחמיאו לנו על השיר פתיחה ואמרו שזה היה מאוד מרגש".
זו ממש לא הפעם הראשונה שהצמד עושה כבוד לישראל בסצנה האלקטרונית. בשנת 2018, הם פתחו את הסט שלהם בבמה המרכזית בטומורולנד, הפסטיבל האלקטרוני הגדול והחשוב בעולם עם "אם ננעלו" של עופרה חזה. הם מעידים כי מדובר ברגע אדיר שבו הרגישו כי השכינה עליהם. "אנחנו ציונים ואוהבים את ישראל", הם מסבירים את המנהג לפתוח את הסטים הגדולים שלהם בעברית. "מבחינתו זה סוג של שליחות וכשיש לנו הזדמנות ויש רעיונות שמתאימים – אנחנו שמחים לפתוח עם משהו שמחזק את עם ישראל, במיוחד בימים קשים וטעונים כמו היום".
הקהל הבינלאומי מגלה עניין בעברית? יש תגובות פחות טובות?
מתן ואבירם: "יש קהל שמתעניין, אבל לרוב זה נשמע כמו ג'יבריש שהם לא ממש מבינים. יוצא לנו להיתקל בתגובות פחות חיוביות אבל לא הרבה. לפעמים זה כן קורה מאחורי הקלעים בכל מה שקשור לפוליטיקה שבין דיג'ייז. כשהסינגל התפוצץ ונהיה וויראלי בטיקטוק למשל, קיבלנו מבול של הודעות ממקומות שלא חשבנו שנקבל בכלל, וזה ממש חימם לנו את הלב. הצלחנו לגעת בכל כך הרבה אנשים ולעודד אותם בתקופה כזו, זו הייתה המטרה ואנחנו שמחים שהשגנו אותה".