חברת הסלולר "orange" משיקה את שירות "2mix" - אפליקציית פייסבוק ראשונה בעולם מסוגה המנתחת את הטעם המוזיקלי של שני חברים ומוצאת את השירים שהכי מתאימים לשניהם. האפליקציה היא ללא תשלום, פתוחה לכל חברי הרשת החברתית פייסבוק וניתנת לשימוש ללא הגבלה.
השירות הוא פרי פיתוח משותף בין חנות המוזיקה של "orange", המעבדה לניו-מדיה בבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה וחברת הסטארט-אפ הישראלית MeeMix.
איך זה עובד
בשלב הראשון בוחר המשתמש את האמן אהוב עליו. בשלב השני הוא בוחר משתמש נוסף ברשת ואת האמן האהוב על החבר. האלגוריתם של 2mix, המבוסס על פירוק גלי קול, קיטלוג שירים ואמנים למרכיבים מוזיקליים, חיזוי סטטיסטי וניתוח סמנטי, מגלה בזמן-אמת מהו השיר המהווה את נקודת המפגש המוזיקלית בין שני המשתמשים.
המשתמש השני מקבל הודעה לגבי השיר המשותף, יכול לצפות בוידאו קליפ שלו ולרכוש את השיר באתר "orange time", שמכיל אלפי אומנים ומאות אלפי שירים, וכן מוזמן למצוא שיר משותף עם חברים נוספים.
פריצת-דרך ביישום טכנולוגיות לחיזוי טעם אישי
המוח של "2mix", אותו פיתחה MeeMix, מהווה פריצת-דרך משמעותית ביישום טכנולוגיות מתקדמות לחיזוי טעם אישי בזמן-אמת, שמתגלה ככלי משמעותי והכרחי לייעול מנגנוני שיווק ומכירות, שימור משתמשים, ושיפור חווית המשתמש.
במסגרת שיתוף הפעולה, מימנה orange את פיתוח האפליקציה עבור הסטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, נתנה ייעוץ מתמשך לאורך השנה וסייעה בתהליך האפיון והפיתוח, ובעיקר - נתנה לסטודנטים את ההזדמנות להשיק בפועל אפליקציה מסחרית.