שמעון בוסקילה מוציא היום את השיר החדש "תאהבי אותי הלילה", לחן שלו למילים של מיכאל וקנין, עם הפקה מוזיקלית של תמיר צור, אחד הכהנים הגדולים של הפופ הים תיכוני. זהו סינגל ראשון לבוסקילה מתוך מאלבום חדש ושלישי, שצפוי לצאת בהמשך לקראת פסח.
בוסקילה, יליד אופקים, שהחל את הקריירה כסולן להקת "סהרה" מנתיבות, פרץ לתודעה בדואט "עלש" עם שלמה ארצי. בהמשך הוציא שני אלבומי סולו "מחפש חבר קרוב" (2003) ו"את המחר שלי" (2007). בהמשך כיכב באלבום השלישי של הפרויקט של עידן רייכל עם "מנהר למשיטי" ("יא מאמא") ואף השתתף ב"עבודה עברית שרים עוזי חיטמן" עם "מה חשוב היום".
כעת, אחרי כמה שנים בהן סומן כסמן של מוזיקה מזרחית "עמוקה" ו"איכותית", שמחברת מרוקאית שורשית עם ישראלית עכשווית, וכמי שצפוי להיות מעין המשך לעמיר בניון, נראה שבוסקילה יילך באלבום הקרוב קרוב יותר למחוזות הפופ הים תיכוני, אולי בהשפעת המופע המשותף שלו עם שירי מיימון, שממשיך לרוץ בהצלחה כבר כמעט שנה.
אבל בוסקילה עצמו דוחה את הטענה שמדובר בעלייה על גל הפופ הים תיכוני העכשווי. "לקחתי את תמיר צור שעשה בזמנו יבוד לעד סוף העולם'. תזכור שגם באלבום הראשון שלי עשיתי את 'איך את לא רואה' שהיה "אפר" לכל דבר והצליח בענק, זה לא קשור. אם אני שר מהרגש ומביע את הטקסט זה לא משנה אם זה קצבי או שקט. אני מביע את מה שאני רוצה לומר. הכי חשוב זה להאמין למה שאתה שר, לא לשקר".
"לא כיוונתי לחתונות ב'את המחר שלי'"
-אתה מיישר קו עם כוכבים עכשויים כמו משה פרץ ודודו אהרון?
"ממש לא. כל אחד כבודו מונח. משה פרץ ודוד אהרון הם פופ ואני לא זמר פופ. אצלם הכל זה 'בלאדי' ואני לא זמר 'בלאדי'. אני זמר אחר, שעושה את הדברים שלי, עושה קיבוץ גלויות במוזיקה שלי. אני לא מנסה ליישר קו ולא עושה שיר כזה או אחר בשביל עבודה באירועים. אני עושה מוזיקה שאני שלם איתה ואם אני שלם אז זה יוצא על הכיפאק. אם אני לא שלם אז זה לא ייצא בכלל ולא נדבר. חשוב לי להיות שלם עם האמת שלי ואני הולך רק איתה. את השיר 'את המחר שלי' לא כיוונתי לחתונות. הוא נהייה להיט חתונות, אז אוקיי, תודה, אבל לא כיוונתי לשם".
-לאן אתה מכוון באלבום הזה?
"לעלות מדרגה מבחינת הצלחה, אבל אני לא יכול להגיד מה יהיה עוד שנה או שנתיים. מה שצריך לקרות - יקרה. אני מאמין בזה. יהיו באלבום בלדות מרגשות וגם להיטים קצביים. אני מרגיש שזה אלבום טוב".
"מיציתי עד היום אולי 15 אחוז מהפוטנציאל שלי"
-מה חסר לך כדי להפוך לכוכב?
"מיציתי עד היום אולי 15 אחוז מהפוטנציאל שלי להצליח אבל אנחנו עוד נגיע, יש עוד שנים. רק בריאות שייתן לנו ההוא מלמעלה. אולי זה לא קרה עד עכשיו כי לא בא לי, לא מתחשק לי. אני מחפש דברים אחרים, לא רוצה להיות בשטאנץ, לא מנסה להיות כמו אחרים. אני מחפש משחק של להיות עצמי וזה הכי חשוב, להיות שונה, ובשביל זה צריך מחשבה וזמן".
ואל שני אלה אפשר להוסיף גם כישרון גדול. בוסקילה יצר עד היום להיטים כמו "עד סוף העולם" של חיים משה ויואב יצחק, "כמה אהבה" של קובי פרץ, "שלך" של אורן חן וסטלוס, "תגידי" של ליאור נרקיס, "הייתי בגן עדן" של שרית חדד "שיר תקווה" של מירי מסיקה ועוד רבים. אבל כשמזכירים לו את הכישרון הוא מצטנע.
"עכשיו אני שומר את החומרים הטובים לעצמי"
"ממני לא תשמע שאני אחד המוכשרים. תרמתי כבר שירים ללא מעט זמרים והיום אני צריך להסתכל על עצמי. חבר אמר לי שאם הייתי שר בעצמי כל מה שכתבתי לאחרים לא הייתי יכול לצאת מהדלת של הבית. אנימאחל לכולם להצליח וחושב שיש מקום לכולם למרות שהמדינה קטנטנה, אבל היום אני לא כותב לאחרים ומעדיף לשמור את הדברים הטובים לעצמי, אלא אם כן יצא לי שיר שמתאים לזמרת".
-ראיתי אותך במופע עם שירי. הפכת לפרפורמר.
"הופעתי חמש שנים עם שלמה ארצי ולמדתי ממנו המון באיך לתקשר עם הקהל ולהבין אותו, זה הכי חשוב. לא מספיק להיות זמר טוב, אתה צריך לדעת לדבר, להסתכל בעיניים, אלה נקודות זכות שלמדתי בבית ספר של שלמה".
-מה גילית על עצמך בסיבוב עם שירי. מה אתה לוקח משם להמשך?
"זה אתגר אחר, שונה, גם מוזיקלית ששרים פופ וסול וכל זה. אני למדתי שבחיים צריך להיות פתוח לאתגרים חדשים ולדברים אחרים. אני לא פוחד לעשות דברים מוזרים שאנשים אחרים אולי לא יעזו. הם ימשיכו בקו שלהם ואותי זה משעמם. בסוף זה נגמר. תמיד צריך להיות באופנה, כמו בבגדים. בינתיים המופע עם שירי ממשיך אז בטוח אקח ממנו עוד דברים לעתיד".