"'מאנקי בננה' יצא ב-2016, בתקופה שבה לא היו פלטפורמות כמו טיקטוק, והסטורי באינסטגרם היה בחיתולים. אז זה היה נטו שטח", מספרים גדי דהן ועומרי מרדכי בשיחה עם mako, אחרי שחתמו בסוני גרמניה בזכות ההצלחה המחודשת של השיר. "בזמנו השיר היה להיט גדול בטורקיה, אפילו יותר מישראל, אך לא הצלחנו להופיע שם בגלל המצב הביטחוני. לפני כחודש וחצי, סרטון חתונה ממזרח אירופה, בו קבוצה של עשרה בחורים רוקדים לצלילי השיר, הפך לוויראלי בטיקטוק. הסרטון צבר מעל 30 מיליון צפיות, הוביל לעשרות אלפי שימושים בסאונד בסרטונים שהולידו יותר מ-300 מיליון צפיות בכל העולם".
זה כנראה אחד היתרונות הבולטים של טיקטוק: היכולת האדירה להחזיר שירים לרלוונטיות, גם עשרות שנים אחרי שיצאו. Dreams של פליטווד מק, שכבש את מצעד הבילבורד מחדש ב-2020 בזכות סרטון ויראלי ובלתי נשכח. הדבר תקף גם למוזיקה האלקטרונית, שבבסיס שלה גם ככה מושרש כבוד להיסטוריה של המוזיקה. Better Off Alone של Alice Deejay מ-1998, למשל, זכה לתחייה מחודשת. גם Blue של Eiffel 65 מ-1999, שזכה לחידוש מדיוויד גואטה, Sandstorm של דארוד ועוד אינספור טראקים אייקונים.
גם "מאנקי בננה", כאמור, זכה להצלחה כזו. השיר שב-2016 טמטם רחבות בישראל, הפך להיות להיט ענק באסיה ואירופה עם עם עשרות אלפי סרטונים עם הסאונד של השיר, ונכנס למצעדים הוויראליים בספוטיפיי במדינות שונות, ביניהן גרמניה, אוסטריה. ההצלחה הזו לא נעלמה מעיני סוני גרמניה, שהחתימה את הצמד על חוזה בינלאומי כפי שפורסם ב-mako, ועל פי הערכות העסקה שווה מיליוני שקלים. גורמים המעורים בפרטים סיפרו ל-mako החוזה עם סוני כולל התקשרות ארוכת טווח עם אופציה ליצירת רמיקסים, שיתופי פעולה עם אמני החברה, קידומים ברשתות חברתיות ופיתוח הרפרטואר של המפיקים בשיתוף עם החברה הישראלית.
"קיבלנו מיילים לא רק מסוני, אלא גם מכמה לייבלים גדולים כמו ספינינג רקורדס ואולטרה רקורדס שהם מהלייבלים האלקטרוניים הגדולים בעולם", מספרים דהן ומרדכי בשיחה עם mako. "אבל סוני נתנו את ההצעה הכי טוב, גם כספית וגם אמנותית, והיא הכי התאימה לנו".
ההצלחה חייבה את הצמד להוציא גרסה מחודשת לשיר, מותאמת יותר לסאונד האלקטרוני של 2023. כלומר סאונד שמתכתב הרבה יותר עם עולמות הטק-האוס והטכנו. "רצינו סאונד יותר עדכני. הגרסה החדשה שהוצאנו מיועדת לעבור רמיקסים עם אומני EDM מהשורה הראשונה שמשתפים פעולה עם סוני", הם חושפים.
איך סוני תורמת להפצה הבינלאומית של השיר?
"סוני גרמניה אחראית על הפצת השיר, ודוחפת אותו בכל הפלטפורמות: טיקטוק, ספוטיפיי וגם ליוצרי תוכן בגרמניה שעובדים עם הלייבל. השיר כאמור נכנס לפלייליסטים גדולים, היה בטופ הוויראליים של ספוטיפיי בגרמניה, בישראל וברוסיה, והגיע למקומות גם למספרים יפים בשאזאם".
מה לדעתכם עובד כל כך טוב בשיר?
"השיר משלב גרוב חזק, ווקאל מגניב וסאונדים קצביים ושמחים. הדור החדש שלא הכיר אותו נמשך אליו, והדור הישן מתרפק על נוסטלגיה - השילוב הזה בין דורות עזר לו להתפוצץ מחדש".
@toktakunov7 @zhaparovv #рекомендации #on #elbruso #тренд #fur #reeeek ♬ Monkey Banana - Gadi Dahan & Omri Mordehai
ומה עם ישראל? הצמד מנצל את המומנטום כדי להופיע במועדונים המובילים בישראל אבל לא רק. בשבוע שעבר הם חיממו את אודיה בהיכל מנורה - וזו רק ההתחלה. "אנחנו נהיה מופע החימום גם בהופעה של ששון איפרם שאולוב במנורה ואנחנו עובדים על שיתופי פעולה עם כמה מהאומנים הכי מוכרים בארץ. אנחנו כן יכולים לספר שיש לנו טראק מוכן בעולם האלקטרוני שיגרום לכולם להזיז את הראש והרגליים, והוא ייצא בקרוב מאוד".
עם איזה אומנים הכי הייתם רוצים לעבוד ברמה הבינלאומית?
"מאוד היינו רוצים לעבוד עם טייל אוף האס מד אבל אבל מד שני גם עם מפיק כמו סקוט סטורצ'. החלום הבאמת גדול הוא להמשיך להתפרנס ממה שאנחנו הכי אוהבים - ליצור מוזיקה, לחיות את הרגע ולמנף את ההצלחה הנוכחית".