הקליפ "יום שישי" של להקת "הדג נחש" ויצחק קלפטר, אותו ביים ערן שפניר, נבחר ל"קליפ השנה" במצעד השנתי של ישראל תשע"ד, על ידי גולשי mako, צופי ערוץ 24 ומאזיני רדיו תל אביב, רדיו דרום, רדיו חיפה ורדיו חם אש.

השיר "יום שישי" לקוח מהאלבום "זמן להתעורר" של "הדג נחש" שיצא בשנה שעברה, ומהווה בו את אחד השירים היותר רגועים, כמעין אתנחתה מהשירים היותר "כבדים" ופוליטיים שמאפיינים אותו.

לחברי "הדג נחש" יש מסורת של קליפים מושקעים, מגניבים וצבעוניים. המסורת הזו נמשכה בקליפ "יום שישי", שבו הראשים והפרצופים של ששת חברי הלהקה - שאנן סטריט, גיא מר, שלומי אלון, משה אסרף, יאיא כהן אהרונוב ודודוש קלמס - הם למעשה פירות שנקטפים מהעץ על ידי החברה החקלאית "הדג נחש". בהמשך הם מוצעים למכירה בתוך תבנית גדולה, בשוק מחנה יהודה בירושלים, נמכרים, נחתכים ואף נאכלים, בזמן שהרוכלים בשוק מתכוננים לסגירתו טרם כניסת השבת.

עוד במצעד השנתי:

חברי "הדג נחש", יאיא כהן-אהרונוב וגיא מר, סיפרו על הקליפ לאסי עזר ודפנה לוסטיג, מנחי המצעד שראיינו אותם: "ראינו כמה קליפ שעשה הבמאי, שושו, כמו הקליפ של 'איזבו' עם הגלידה", נזכר כהן-אהרונוב, "הוא במאי מאוד מאוד מוכשר, חיפשנו רעיון מגניב, ואז הוא הביא את הרעיון של פירות וראשים. היינו קצת סקפטיים, אבל הוא עשה לנו ממש פרזנטציה של איך זה ייראה, והלכנו עם זה".

"הקליפ הזה הוא מופת למקצוענות והרבה אנשים עבדו עליו", מציין גיא מר. "היתה שם עבודת פוסט של כמה שבועות טובים. הצטלמנו על רקע מסך ירוק, היינו מכוסים בירוק כשרק הראשים נראים". "היה משעשע לצלם את זה", מוסיף כהן-אהרונוב, "היינו צריכים להיות עם הראשים צמודי, ממש מקווצ'צ'ים אחד לשני". "היה גם סיפור עם האישה המבוגרת בקליפ, שהיא ידידה של אחד מאנשי הצוות", משלים מר.

"במלחמה היה וייב של בואו נשתוק, ואחר כך נכתוב על זה שיר"

אסי עזר: אתם להקה פוליטית, והיה לא פשוט לאמנים להביע דעה בתקופה האחרונה.
גיא מר: "אני לא חושב שצריך להנמיך. הנושאים האלה הם ממש בדי.אן.איי של הלהקה, תמיד הם היו. היה עכשיו את החודש וחצי המזופתים של המלחמה הזו, שהיה כזה וייב של בואו נשתוק. ברור שלכל אחד יש אינסטינקט להגיד דברים, ולהגיד אותם בווליום גדול, אבל הסיטואציה היתה של בואו נעזוב את זה, ובשאיפה בסוף נכתוב על זה איזה שיר טוב. אבל באותו רגע היו יותר מדי דעות מכל הכיוונים והיה קצת מעייף".

דפנה לוסטיג: אני מעדיפה לקבל את המסר של "הדג נחש" בתוך שיר ולא כעוד התבטאות בבליל הכללי.
יאיא כהן-אהרונוב: "וככה זה גם נשאר לשנים, וגם חלק מהפסקול של הלהקה".

דפנה לוסטיג: מתי נשמע את השיר הזה, מתי האלבום הבא?
גיא מר: "אנחנו באולפנים, בהופעות, אנחנו עובדים ומבשלים".

דפנה לוסטיג: מי צריך לבקש מכם סליחה, וממי אתם צריכים לבקש?
גיא מר: "סליחה לכל הקהל שלנו שהגיע להופעות שהיו 'סולד-אאוט' והוא נאלץ להישאר בחוץ. אנחנו ממש מצטערים, באמת. זו לא הרגשה נעימה ואנחנו באמת בהופעות אחרי זה נפצה אותם".